تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3808740
شناسه : 3808740
تاریخ :
چرا اصناف ایرانی دوربین‌های خود را به پلیس نمی‌دهند؟ اقتصاد ایران: چرا اصناف ایرانی بر خلاف دیگر کشورهای دنیا حاضر نیستند دوربین‌های مداربسته خود را در اختیار پلیس قرار دهند؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزنامه شرق در شماره امروز خود به پرسشی مبنی بر اینکه "چرا اصناف ایرانی بر خلاف دیگر کشورهای دنیا حاضر نیستند دوربین‌های مداربسته خود را در اختیار پلیس قرار دهند؟" پاسخ داده است.

این روزنامه می‌نویسد: دسترسی پلیس به دوربین‌های حفاظتی اصناف در دنیای امروز امری عادی و حتی اطمینان‌بخش برای شهروندان در کشورهای مختلف است.

▫️این اتفاق قرار است در ایران هم با هدف پایش وقوع جرائم مختلف ‌ رخ دهد، با این وجود شهروندان زیادی نسبت به این برنامه اعلام نگرانی کرده‌اند.

▫️به دلیل تغییر جوامع نیز حتی اگر امکان عملیاتی‌شدن این رویکرد وجود داشته باشد اما افکار عمومی آن را مترادف مفاهیمی مانند تحکم زورمآبانه قلمداد می‌کنند. 

▫️اگر در عمل سازوکار دسترسی پلیس به دوربین‌های حفاظتی اصناف در خدمت رویکردهای گشت ارشادی قرار بگیرد، باید بیش از گذشته نگران اعتماد عمومی در کشور بود. چه اینکه این اعتماد در سال‌های اخیر به واسطه رفتارهای فراقانونی مانند توقیف خودروها و پلمب کسب‌وکارها و مراکز مختلف که هیچ مستمسک قانونی نداشت، به اندازه کافی ضربه خورده است. 

پ