تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3808735
شناسه : 3808735
تاریخ :
شرکت‌های دارویی از بحران خارج شدند؛ اولویت تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که شرکت‌های دارویی با واریز حدود ۱۰ همت از منابع مختلف به حساب آنها، از شرایط بحران خارج شده‌اند. تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی همچنان به عنوان اولویت دولت باقی مانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا ظفرقندی در جلسه‌ای درباره آخرین اقدامات دولت در زمینه تولید دارو و مشکلات ارزی گفت: «طی یک ماه گذشته، نشست‌های متعددی با دکتر پزشکیان رئیس جمهور و دکتر عارف معاون اول برگزار شده است و خوشبختانه همکاری خوبی در سطح دولت برای حل مشکلات کمبود دارو و نقدینگی تولیدکنندگان وجود داشته است.»

وزیر بهداشت افزود: «در این مدت، حدود ۱۰ همت از منابع مختلف مانند صندوق توسعه ملی، بیمه و دیگر نهادها با اذن رهبر معظم انقلاب به حساب شرکت‌های دارویی واریز شده است. این واریزی‌ها باعث شده تا شرکت‌ها اذعان کنند که شرایط‌شان از حالت بحران خارج شده است، هرچند که هنوز با مشکلات ارزی مواجه هستیم.»

ظفرقندی تأکید کرد که با وجود بهبود وضعیت، میزان ارز موجود برای وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و صمت محدود است. وی تصریح کرد: «دیدگاه دولت و دکتر پزشکیان بر این است که تأمین ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی باید در اولویت قرار گیرد و این ارزی که در دسترس داریم، باید به بخش بهداشت اختصاص یابد.»

این اظهارات نشان‌دهنده تلاش‌های دولت برای حل مشکلات موجود در صنعت دارویی کشور و تأمین نیازهای بهداشتی مردم است و امیدواری به بهبود شرایط در آینده نزدیک را به همراه دارد.