تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3808698
شناسه : 3808698
تاریخ :
این استاندار پزشکیان به ۳ زبان زنده دنیا مسلط است اقتصاد ایران: محمدرضا بابایی توسط هیأت وزیران دولت چهاردهم به سمت استانداری یزد منصوب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: امروز در جلسه هیأت دولت، محمدرضا بابایی به سمت استانداری یزد انتخاب شد. 

محمدرضا بابایی در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و قرآنی در محله اکبرآباد یزد به دنیا آمد. او دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در یزد گذراند و در پی حمله عراق به ایران برای شرکت در عملیات رمضان ثبت‌نام کرد و راهی جبهه شد.

محمدرضا بابایی در عملیات رمضان مجروح و در نزدیکی بصره به اسارت نیروهای عراقی درآمد و پس از تحمل ۸ سال و دوماه اسارت  به همراه سایر آزادگان رهایی یافته و به کشور بازگشت.

وی در سال ۷۴ موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته مدیریت صنعتی از  دانشگاه یزد شد، فوق لیسانس خود را در رشته علوم قرآن وحدیث از دانشگاه یزد در سال ۸۹ اخذ کرده و دوره دکتری را در رشته علوم قرآن وحدیث در دانشگاه  اصول الدین تهران گذراند. 

 کارشناس صنایع در استانداری یزد، کارشناس تولید و بهره وری، رئیس اداره امور مالی استانداری یزد، بخشدار اشکذر، معاون فرماندار یزد، مدیرکل اداری مالی استانداری یزد، فرماندار مهریز و معاون برنامه ریزی استانداری یزد از جمله سوابق وی محسوب می‌شود. 

بابایی حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه بوده و به زبان انگلیسی، عربی و فرانسه مسلط است. او از کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه یزد بود که توانست به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کند اما در نهای به مجلس راه پیدا نکرد. 

پ