تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3808616
شناسه : 3808616
تاریخ :
افزایش چشمگیر حقوق دستیاران پزشکی؛ رقم پرداختی‌ها به ۲۵ میلیون تومان رسید اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، دکتر محمدرضا ظفرقندی، از افزایش قابل‌توجه حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد. این افزایش به‌ویژه برای دستیاران متأهل چشمگیرتر بوده و حقوق برخی از آنها به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ظفرقندی در خصوص جزئیات افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی توضیح داد که این تغییرات به‌منظور جبران زحمات و بهبود وضعیت مالی این گروه از پزشکان جوان صورت گرفته است. او اشاره کرد که دستیاران متأهل نسبت به مجردها افزایش بیشتری در حقوق خواهند داشت.

وزیر بهداشت گفت: «پس از این افزایش، حقوق دستیاران در برخی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به ۲۵ میلیون تومان رسیده است که نشان‌دهنده توجه جدی به این قشر از جامعه پزشکی است.»

وی همچنین درباره وضعیت حقوق دستیاران مجرد افزود: «دریافتی دستیاران پزشکی بعد از افزایش حقوق به حدود ۱۹ میلیون تومان خواهد رسید. این افزایش شامل کارورزان مجرد نیز می‌شود که دریافتی آنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.»

ظفرقندی در ادامه توضیح داد که افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارورزان وابسته به وضعیت تأهل آنها است و این تصمیم به‌منظور تشویق و حمایت از پزشکان جوان اتخاذ شده است.

این افزایش حقوق، امیدواری برای بهبود شرایط مالی دستیاران و کارورزان پزشکی به ارمغان آورده و می‌تواند به جذب و حفظ نیروهای متخصص در حوزه بهداشت و درمان کمک کند.