تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3808567
شناسه : 3808567
تاریخ :
انتصابات در وزارت بهداشت باید بدون دخالت باشد اقتصاد ایران: عضو هیأت مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، با اشاره به تاخیر طولانی در انتصابات وزارت بهداشت، گفت: نباید اجازه دهیم برخی دخالت‌ها مانع تفکرات پیشرو و علمی وزیر بشود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول صداقت، در یادداشتی نوشت: بالغ بر ۴۵ روز از رأی اعتماد مجلس به کابینه دکتر پزشکیان می‌گذرد و بسیاری از وزارتخانه‌ها هنوز در انتخاب مدیران خود متوقف شده اند یا حداقل سرعت بسیار پایینی دارند.

به نظر می‌رسد برخی درخواست‌ها مانع از تغییر و ارتقای مدیریت در کشور می‌شود.

وزارت بهداشت بیش از هر وزارتخانه دیگری از این امر متأثر شده است.

اگر بنا باشد وزیر نتواند به راحتی مدیر مورد تأیید و خواسته خودش را انتخاب کند و نه تنها باید منتظر اعلام نظر پنج مجرای قانونی در تأیید مدیران منتخب باشد بلکه ده‌ها مداخله گر دیگر در این امر دخالت می‌کنند.

نمایندگان مجلس، استانداران و برخی افراد سهم خواه، هر یک سد بزرگی در این مسیر هستند و در این بین برخی افراد نیز با بازی‌های رسانه‌ای تلاش می‌کنند بر تصمیمات افراد تأثیر بگذارند.

به جد عرض می‌کنم وزیر بهداشت یکی از برجسته‌ترین وزرای ادوار تاریخ جمهوری اسلامی است و نباید اجازه دهیم برخی دخالت‌ها مانع تفکرات پیشرو و علمی ایشان بشود.

نقش انجمن‌های علمی گروه پزشکی در کمک رسانی و مشورت برای انتخاب مسؤولان جدید نباید مورد غفلت واقع شود و در این مسیر برای انتخاب‌های صحیح به وزیر بهداشت کمک کنند.