تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3808526
شناسه : 3808526
تاریخ :
جزئیات بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا اقتصاد ایران: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۰۰ لوح هخامنشی همزمان با بازگشت رئیس جمهور از نیویورک وارد ایران شد و دیروز رونمایی گردید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: میزبان رئیس جمهور بودیم در موزه ملی ایران برای رونمایی از الواحی که متعلق به دوره هخامنشی بود و از دانشگاه شیکاگو برگشته شد. ۱۰۰ لوح همزمان با بازگشت رئیس جمهور از نیویورک وارد ایران شد و دیروز رونمایی گردید.

وی با بیان اینکه این الواح متعلق به ملت ایران است، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات حقوقی که انجام شد؛ حقانیت ملت برای این امانتی که در اختیار دانشگاه بود اثبات شد.

صالحی امیری افزود: تلاش دولت آمریکا این بود که بر اساس شکایت عده‌ای برای حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده بود اینها را به فروش برسانند ولی قوانین بین المللی فروش میراث فرهنگی را ممنوع می‌داند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: با ادله حقوقی و وکلایی که گرفته شده خوشبختانه حقانیت ایران ثابت شده و قرار شد به تدریج این الواح به ایران برگردند.

در حال تکمیل....