تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808495
شناسه : 3808495
تاریخ :
۴۷۰۰ پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد اقتصاد ایران: ارومیه- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد ۴ هزار و ۷۸۸ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرج مرندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد ۴ هزار و ۷۸۸ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات صنفی و غیرصنفی به ۱۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

مرندی اعلام کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی، صنعتی و تولیدی و خدماتی استان از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری در مجموع به تعداد ۵۰ هزار و ۲۹۵ مورد بازرسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد بازرسی، ۳۲ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام و تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۱ مورد از بازرسی‌ها مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی و ۳ هزار و ۱۷۲ مورد مربوط به واحدهای خدماتی می‌شد.

مرندی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری تعداد ۵ هزار فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: در این مدت بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۴ هزار و ۷۸۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال شده است که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.

معاون بازرسی اداره کل صمت آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۲ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در نیمه نخست سال به صورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۵ هزار شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیری‌های لازم صورت گرفته و نتایج بازرسی‌ها به افراد اعلام شده است.

وی افزود: بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه مواد غذایی و پروتئینی، آرد و نان، خودرو، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.

مرندی در خصوص تشکیل پرونده‌های ارزی گفت: در بازه زمانی شش ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۲۳ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۸ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.