تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808448
شناسه : 3808448
تاریخ :
رسانه های محور مقاومت صدای واحد مردم مظلوم غزه و لبنان به جهانیان اقتصاد ایران: شیراز- در سالروز طوفان الاقصی خبرنگاران رسانه های محور مقاومت به میدان رزم آمده تا به یاد شهدا در کنار یکدیگر با قلم‌ها و قدم‌هایشان صدای مردم مظلوم غزه و لبنان باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اینجا اجلاسیه بین المللی شهدای رسانه‌های محور مقاومت است؛ همه از هر رنگ، نژاد و سرزمینی آمده‌اند تا یک صدا و یک زبان و یک دل بگویند که گرچه دشمن ناجوانمردانه رهبر گروه مقاومت سید حسن نصرالله را به شهادت رساند؛ اما سربازان خط مقدم اطلاع رسانی و اخبار همواره محکم و استوار و شجاعانه ایستاده‌اند تا اوج مظلومیت مردم غزه و نهایت جنایتگری رژیم غاصب صهیونیستی را به جهانیان مخابره کنند.

در سالروز طوفان الاقصی خبرنگاران به میدان رزم آمده بودند تا در کنار یکدیگر قلم‌ها و قدم‌هایشان را به اشتراک بگذارند و باز هم حماسه دیگری رقم بزنند.

ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه بود که با حضور پرشور و دور از انتظار مهمانان آرام آرام سالن رازی دانشکده فنی مهندسی شیراز مملو از جمعیتی شد که شاید قابل پیش بینی نبود.

رسانه های محور مقاومت صدای واحد مردم مظلوم غزه و لبنان به جهانیان

مرد جوانی توجهم را جلب کرد که بر روی لباسش عکس پرچم سوریه بود تا حدودی زبان فارسی را می‌دانست اما به وقت مصاحبه کاملاً عربی صحبت کرد و گفت: آنها نقش اساسی در همبستگی بین محور مقاومت و بیدارسازی ملت‌های جهان دارند.

مصطفی سنقنقی از کشور سوریه، معتقد بود که سلاح ما قلم ماست و رسالت‌مان در کل عالم استمرار راه شهدا و رساندن پیام مظلومیت مردم غزه به دنیا است.

وی ادامه داد: ما همچنان مانند امروز راه شهدا و همرزمان شهیدمان را تا تحقق وعده الهی ادامه خواهیم داد.

رسانه های محور مقاومت صدای واحد مردم مظلوم غزه و لبنان به جهانیان

جوان سوریه‌ای که هم اکنون ساکن قم است، گفت: امروز به این همایش آمده‌ایم تا حرف خود را بزنیم و همه دنیا بشنوند که این دشمن در شرف محو شدن است.

مصطفی با بیان اینکه قهرمانان ما در جبهه‌ها و خودمان با قلم‌مان باید از محور مقاومت حمایت کنیم، گفت: ما و همه توده‌های مقاومت راه شهیدان حاج قاسم سلیمانی اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله را ادامه خواهیم داد.

بانوان خبرنگاری از فلسطین و روسیه نیز در این اجلاسیه حضور داشتند که ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله با جملات کوتاهی که نشان از آشنایی اندک آنها با زبان فارسی بود، هدف خود از شرکت در این اجلاسیه را اعلام همبستگی با دیگر رسانه‌های محور مقاومت عنوان کردند.

خبرنگار فلسطینی برگزاری این گونه همایش‌ها را فرصتی برای تبادل اطلاعات و آگاهی بین اصحاب رسانه برشمرد.

رسانه های محور مقاومت صدای واحد مردم مظلوم غزه و لبنان به جهانیان

چرخ دیگری در سالن زدم و همکارانی را دیدم که همگی سال‌ها با جان و دل در عرصه خبر قلم زده و همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین بوده‌اند.

گفتگوی خود را با حسین راهنورد مسئول هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه فجر فارس ادامه دادم.

راهنورد گفت: این اجلاسیه در راستای فتوای مقام معظم رهبری در مورد ضربه زدن به پیکره رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

وی افزود: با اتحاد برای تبیین هدف که آزادسازی قدس شریف است و با استفاده از قلم، باید وجدان انسان‌های آزاده را بیدار کرد.

راهنورد ادامه داد: جنگ روانی عملی علیه استکبار را با جدیت دنبال و ضربه‌ای مهلک به بدنه فرسوده این رژیم خونخوار و حامیانش به خصوص آمریکا خواهیم زد و آنان را از میدان رسانه خارج می‌کنیم.

رسانه های محور مقاومت صدای واحد مردم مظلوم غزه و لبنان به جهانیان

رسول شادمانی سردبیر خبرگزاری دفاع مقدس نیز حضور در این اجلاسیه را برای خود که از جنس رسانه است ضروری دانست و گفت: وقتی چنین اجلاسه‌ای برگزار می‌شود یعنی تمام رسانه‌هایی که مدعی کار رسانه‌ای در جبهه مقاومت هستند باید امروز این میدان را عرصه رزم و نبرد بدانند.

شادمان، فلسفه برگزاری این اجلاسیه را آشنایی با جنگ رسانه‌ای دانست که از آن یاد می‌شود و ادامه داد: جنگ رسانه‌ای اگر بیشتر از جنگ میدانی نباشد کمتر از آن هم نخواهد بود. امروز روایت‌های صحیح و به موقع در حوزه بین‌الملل تعیین کننده و اثرگذار خواهند بود.