تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3808421
شناسه : 3808421
تاریخ :
امنیت ملی کالای گرانبهایی که نیازمند وفاق سیاسی و اجتماعی است اقتصاد ایران: دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران در حق دفاع مشروع خود هیچ تردیدی ندارد، گفت: امنیت ملی کالای گران‌بهایی است که نیازمند وفاق سیاسی و اجتماعی بر بهای آن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صالح اسکندری دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی مهر در خصوص وعده صادق و حق دفاع مشروع گفت: حمله موشکی وعده صادق یک و دو به اراضی اشغالی یک اقدام کاملاً قانونی و اخلاقی در راستای دفاع مشروع، بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد بود، که پس از دوره‌ای خویشتن داری توسط جمهوری اسلامی در پی تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به منافع ملت ایران از جمله حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ترور شهید اسماعیل هنیه که مهمان مراسم تنفیذ در کشور ما بود، ادامه جنایت‌ها و تجاوزها در لبنان، شهادت رساندن سیدالشهدای مقاومت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان در راستای حفظ امنیت ملی جمهوری اسلامی بود.

۳۵ هزار نفر از قربانیان غیرنظامی جنگ فلسطین و لبنان زن‌ها و کودکان بوده‌اند

وی افزود: بعلاوه این حمله کاملاً انسانی و اخلاقی بوده و اهداف نظامی مؤثر در اراضی اشغالی هدف قرار گرفت بدون اینکه کمترین تلفات غیر نظامی داشته باشد. در حالی که رژیم غاصب صهیونیستی به بهانه هدف قرار دادن اهداف نظامی تا کنون بعد از گذشت یک سال، حدود ۵۰ هزار نفر غیر نظامی در فلسطین و لبنان را به شهادت رسانده است که بیش از ۳۵ هزار نفر از آنها زن و کودک بوده‌اند.

امنیت ملی کالای گرانبهایی که نیازمند وفاق سیاسی و اجتماعی است

اسکندری بیان کرد: سالگرد ۷ اکتبر و حمله موشکی حماس به تل آویو و حمله موشکی حزب الله به شمال اسرائیل و دفاع جانانه در مرزهای جنوبی لبنان نشان داد که علی رغم این کشتار بی سابقه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف نظامی خود دست نیافته و حتی هدف اولیه که آزادسازی اسرای صهیونیستی در اختیار حماس بوده موفق نشده است.

دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر گفت: بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر تأکیدی حقوقی بر این اقدام قانونی جمهوری اسلامی بود که ایران در حق دفاع مشروع خود هیچ تردیدی ندارد و اراده‌ای که امروز در کشور ما شکل گرفته نه شتابزده و نه با تعلل پاسخ هر گونه تجاوز رژیم صهیونی را خیلی دردناک و گسترده‌تر خواهد داد.

وی ادامه داد: امنیت ملی کالای گرانبهایی است که نیازمند وفاق سیاسی و اجتماعی بر بهای آن است. الحمدلله امروز یک وفاق سیاسی و سرمایه اجتماعی متراکم پشتوانه امنیت ملی کشور است. جریانات سیاسی مختلف در دفاع از کیان جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت وحدت کلمه دارند و خواستار افزایش سطح بازدارندگی و بیشینه سازی بازدارندگی هسته‌ای هستند.

امنیت ملی کالای گرانبهایی که نیازمند وفاق سیاسی و اجتماعی است

اسکندری در خصوص سرمایه اجتماعی مطرح کرد: به لحاظ سرمایه اجتماعی بر اساس پیمایش‌های صورت گرفته حمایت بی سابقه‌ای در بین آحاد مردم از طبقات اجتماعی مختلف نسبت به دو عملیات وعده صادق یک و دو وجود دارد. به همین نسبت سرمایه اجتماعی در بین ملت‌های مسلمان منطقه در خصوص حمایت از مقاومت متراکم شده و این سرمایه اجتماعی حتی در بین ملت‌های غیر مسلمان در آمریکا، اروپا، چین و روسیه و … افزایش یافته است.

دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: وفاق سیاسی و سرمایه اجتماعی شکل گرفته بهترین فرصت برای ایجاد یک پیمان دفاعی و امنیتی بین کشورهای مسلمان و جنبش‌های آزادی بخش اعم از شیعه و سنی است.

وی اظهار کرد: امروز طرحی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است تا این پیمان مقاومت به یک قانون تبدیل شود. این قانون مسیر رشد و توسعه جبهه مقاومت را روشن‌تر می‌کند و می‌تواند جاذب جنبش‌های اسلامی اهل سنت در کنار حزب الله لبنان، انصار الله یمن، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین، حشد در عراق و سایر اضلاع جبهه مقاومت باشد، و در عین حال کشورهایی نظیر ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان و احتمالاً کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و… در آینده‌ای نزدیک باشد.