تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3808338
شناسه : 3808338
تاریخ :
صنعت داروسازی نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای است اقتصاد ایران: ‎رئیس هیئت‌ مدیره انجمن دیابت گابریک، بر حمایت های بیمه‌ای از صنعت داروسازی کشور تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا استقامتی، که در کنگره EASD حضور یافته بود، در خصوص کنگره‌های خارجی و داخلی از جمله ایران فارما، گفت: به طور کلی باید گفت که برگزاری کنگره‌های داخلی و خارجی می‌تواند در جهت ارتقا دانش پزشکان بسیار مفید باشد.

وی افزود: با حضور در این کنگره‌ها تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و پزشکان می‌توانند دانش خویش را به‌روز کنند و یا در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و از روش‌های جدید درمانی که در فاز مطالعاتی هستند با خبر شده و در مورد چالش‌های رشته‌های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند.

استقامتی ادامه داد: بسیار مهم است که از پزشکان متخصص بالینی در کنگره‌ها دعوت شود، به خصوص به دلیل ارتباط جامعه پزشکی با بیماران و آشنایی آنها با چالش‌های دارویی، حضور در کنگره‌ها بسیار مفید خواهد بود.

وی درباره صنعت داروسازی گفت: به طور کلی باید گفت صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه‌بر است، زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و سال‌ها طول می‌کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلانی است. اغلب افراد به دلیل هزینه برخی داروها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ لذا ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود.

وی افزود: امیدوارم با همت مسئولان، مشکلات مربوط به قرار گرفتن داروها تحت پوشش بیمه، به ویژه بیمه داروهای نسل جدید، برطرف شود و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.