تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3808337
شناسه : 3808337
تاریخ :
هجرت معکوس اسرائیلی‌ها مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی بود اقتصاد ایران: کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است هجرت معکوس اسرائیل که آغاز مرگ آنها شروع شده و این مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا در اهمیت عملیات طوفان الاقصی در اولین سالگرد این عملیات به خبرنگار مهر گفت: رژیم منحوس صهیونیستی در طول ۷۵ سال از عمر خود مدعی بوده است که در همه جنگ‌ها پیروزمندانه عمل کرده، یا حتی توانسته است از طریق مذاکره نظرات خودش را بر جهان عرب تحمیل کند. برای اولین بار بود که یک ملت کوچک توانست اراده خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

وی افزود: درست است که غزه ویران شد و شهدای زیادی به جای ماند، اما این اولین بار بود که مردم فلسطین اراده خودشان را به رژیم صهیونیستی دیکته کردند و به اعتقاد من این بزرگترین پیروزی جنگ است که انجام شد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا همچنین در رابطه با عملیات وعده صادق ۱ و ۲ و نقش آنها بیان کرد: کشورهای عربی از اسرائیل واهمه داشتند و جرأت نداشتند که رو در روی اسرائیل بایستند، جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار اراده خود را بر رژیم صهیونیستی با قدرت بازدارندگی وعده صادق، تحمیل کرد.

میرابیان خاطرنشان کرد: خود صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند که حالا برای موجودیت خودشان می‌جنگند. آنها می‌گویند جنگ ما جنگ بر سر موجودیتمان است یعنی جنگ بقا و عدم بقا است، الحمدلله اگر طوفان الاقصی و وعده صادق عملیات‌هایی بودند که آنها را به مرحله بودن یا نبودن رساندند، بسیار خوشایند است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها معتقدند عمر حکومت اسرائیل مطابق تورات، بیش از ۸۰ سال دوام نخواهد یافت، افزود: خودشان می‌گویند دو حکومتی که قبلاً صهیونیست‌ها بنا کردند بیش از ۸۰ سال دوام نیاورده است. این بار نیز نگران هستند که عمر حکومتشان به ۸۰ سال نرسد و یک بار همین موضوع را نتانیاهو مطرح کرد و گفت من نگرانم که این دولت ۸۰ سال عمر نکند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، تصریح کرد: درست است که در یک سال گذشته پس از عملیات طوفان الاقصی بر صهیونیست‌ها ضربه‌های بزرگ اقتصادی اجتماعی و سیاسی وارد شده است، اما مهم‌ترین اتفاق این است که هجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی که تحت تصرف رژیم صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل است که در حال وقوع است.

میرابیان افزود: بنگوریو مؤسس رژیم اسرائیل به یکی از رهبران اسرائیل گفته بود که مرگ اسرائیل زمانی فرا می‌رسد که هجرت، معکوس شود. این آغاز شده و شدت هم پیدا کرده است. سازمان آمار اسرائیلی یکی از سازمان‌های معتبر این رژیم است و دیروز در روزنامه معاریو اعلام کرده است که ۳۶ درصد مردم اسرائیل خواهان هجرت معکوس هستند. و معتقدم این بزرگترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی و آغاز مرگ اسرائیل است.

وی همچنین بیان کرد: بهترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی برای مردم فلسطین این بود که آنها بتوانند دوام بیاورند و مقاومت نشان دهند و می‌بینیم که تسلیم نشدند و همچنان ایستاده‌اند و رو در روی رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند. اسرائیلی‌ها همیشه صلح و آتش بس را به طرف مقابلشان تحمیل کردند اما بعد از طوفان الاقصی نتوانستند به فلسطینی‌ها، غزه و حماس، مردم لبنان و حزب‌الله آتش بس را تحمیل کنند.