تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3808333
شناسه : 3808333
تاریخ :
کاهش هزینه‌های درمان سرطان کودکان با آگاهی از یافته‌های جدید اقتصاد ایران: متخصصان با آشنایی به جدیدترین دستاوردها در درمان سارکوم کودکان، می‌توانند هزینه‌های اضافی را کاهش دهند و از تشخیص‌های غیرضروری جلوگیری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر،نفیسه مرتضوی، یکی از سخنرانان کنفرانس «تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان»، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی به متخصصان این حوزه کمک می‌کند تا با آخرین یافته‌ها آشنا شوند و از اقدامات غیرضروری و پرهزینه جلوگیری کنند.

وی افزود: خوشبختانه پیشرفت‌های قابل توجهی در درمان سارکوم کودکان حاصل شده و این رویداد علمی، بستری مناسب برای تبادل اطلاعات و طراحی همکاری‌های تیمی میان پزشکان فراهم می‌کند.

مرتضوی تاکید کرد: هرچه متخصصان در زمینه انواع سارکوم کودکان به دانش روز مجهز باشند، نیاز به آزمایش‌ها و درمان‌های غیرضروری کاهش می‌یابد که این امر در نهایت به نفع اقتصاد درمان کشور خواهد بود.

وی همچنین به چالش‌هایی که خانواده‌ها در پذیرش بیماری فرزندانشان دارند اشاره کرد و گفت: بسیاری از والدین به رغم مشاهده نشانه‌های خطر، قادر به پذیرش بیماری کودک خود نیستند و این تعلل ممکن است درمان را به تاخیر بیندازد.

مرتضوی بر اهمیت نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی خانواده‌ها درباره ضرورت تشخیص و درمان به‌موقع تاکید کرد.

این کنفرانس علمی یک‌روزه به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد. محوریت این کنگره، رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بود و متخصصان و استادان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.