تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808278
شناسه : 3808278
تاریخ :
دپوی برنج آینده زراعت را در هاله ای از ابهام قرار داده است اقتصاد ایران: ساری- رییس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به تولید یک میلیون و ۲۰۹ هزار تن برنج در استان گفت: دپوی برنج در انبارها آینده زراعت استان را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حاجی پور صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار مداخله فوری دولت برای فروش برنج‌های تولیدی سال جاری کشاورزان مازندرانی شد وافزود: نافروشی برنج‌های تولیدی برنج کاران اقتصاد آنها را سخت تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به تولید یک میلیون و۲۰۰ هزارتن محصول شالی در اراضی شالیزاری مازندران این اقدام کشاورزان مازندرانی را تحکیم پایه‌های استقلال و امنیت غذایی کشور دانست و خاطر نشان کرد: حمایت دولت از تولید برنج به‌عنوان کالای استراتژیک در راستای تقویت امید زارعان و امنیت غذایی کشور ضرورت دارد.

عضو خانه ملت همچنین خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای چاره اندیشی در زمینه خریداری محصول تولیدی برنج امسال شالیکاران شد و بر حمایت مجلس شورای اسلامی از کشت کاران محصول برنج تاکید کرد.

نماینده مردم آمل با تاکید بر لزوم ممانعت از واردات برنج خارجی با هدف حمایت از تولیدات داخلی، خواستار اقدامات فوری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت در این ارتباط شد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: انباشت برنج‌های تولیدی کشاورزان شمال در انبارها آینده زراعت برنج را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.