تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808241
شناسه : 3808241
تاریخ :
مقابله جدی با سقط جنین عمدی در استان بوشهر انجام شود اقتصاد ایران: بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: مقابله جدی با سقط جنین عمدی در استان بوشهر انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات سه شنبه شب در چهارمین نشست کارگروه مقابله با سقط جنین استان بوشهر اظهار داشت: در راستای قرارگاه جوانی جمعیت در استان نشست، هماهنگی و پیگیری‌های زیادی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید بازنگری و تدوین شیوه نامه و آموزش‌های ویژه‌ای در هنگام ازدواج، طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت استان و راه اندازی کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین مد نظر این کارگروه جهت اجرا در استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نحوه پیگیری و مقابله با موارد گزارش شده سقط عمدی جنین باید دقت ویژه‌ای داشت، افزود: استان بوشهر در موضوع عملکرد و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین کنترل و کاهش سقط عمدی جنین با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای برنامه‌های حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و ازدواج آسان تلاش‌های موفقیت آمیزی داشته است.

پورات گفت: در حال حاضر کاهش جمعیت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور محسوب می‌شود که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از مسئولین حوزه جمعیتی با تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های جمعیتی زمینه مناسبی برای افزایش تولد در جامعه فراهم کنند و مجموعه وزارت کشور نیز در این راستا پیشگام و حمایت‌های لازم انجام خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: همچنین با افزایش بازدیدهای نظارتی از مراکز درمانی اعم از بستری و سرپایی به منظور رصد موارد اقدام به سقط و برخورد با دفاتر کار و مطب‌های متخصصین زنان و زایمان و ماماهای متخلف و معرفی این افراد به مراجع قانونی ذیصلاح معرفی شوند.

پورات اظهار کرد: باید اقدامات و نظارت لازم در پیشگیری و مقابله با توزیع غیر قانونی داروهای سقط در استان انجام شود.

پورات با تاکید بر حفظ کرامت خانواده به موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص عوارض جسمی و روحی سقط جنین و همچنین منع شرعی و قانونی آن تاکید کرد و افزود: آموزش‌های شبکه بهداشت و درمان و همراهی رسانه‌های جمعی نظیر صداوسیما و تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها زمینه آگاهی بخشی به مردم را فراهم می‌کند.