تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3808205
شناسه : 3808205
تاریخ :
حمله اوکراین به بلاروس به فروپاشی کی‌یف منتهی می‌شود اقتصاد ایران: رئیس جمهور بلاروس امروز تصریح کرد: حمله اوکراین به بلاروس به فروپاشی کی‌یف منتهی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس امروز سه شنبه گفت که تغییر دکترین هسته‌ای روسیه خطراتی برای مینسک ایجاد نمی‌کند.

تاس به نقل از خبرگزاری بلتا در این خصوص اعلام کرد که رئیس جمهور بلاروس به خبرنگاران در مسکو گفت: خطرات جدیدی برای برخی‌ها ظاهر شده است، این قطعی است. اما برای ما نه.

لوکاشنکو درباره رویه تصمیم‌گیری در مورد استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای گفت: گوش کنید، حتی اگر ما مانند کره شمالی سلاح‌های تولید داخلی داشته باشیم، هیچ کشوری بدون مشورت با متحدانش از آنها استفاده نمی‌کند.

به گفته رئیس جمهور بلاروس، در صورت بروز چنین نیازی، مینسک نه تنها رایزنی می‌کند، بلکه در مورد استفاده از این تسلیحات با رئیس جمهور روسیه گفتگوهای جدی خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تهدیدی برای حاکمیت این کشور با نقض مرزهای مینسک می‌تواند خط قرمزش باشد.

الکساندر لوکاشنکو تأکید کرد: ما قبلاً این را اعلام کرده‌ایم؛ اگر کسی از مرزهای ما عبور کند، ما در خصوص استفاده از همه سلاح‌هایی که در اختیار داریم تردید نمی‌کنیم.

این مقام بلاروس تصریح کرد که حمله اوکراین به بلاروس از نظر نظامی منجر به فروپاشی دولت کی یف خواهد شد.