تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3808178
شناسه : 3808178
تاریخ :
«میلتون» به فلوریدا نزدیک شد/ «جو بایدن» وضعیت اضطراری اعلام کرد اقتصاد ایران: با نزدیک شدن طوفان «میلتون» به فلوریدا، «جو بایدن» در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ساحل خلیج فلوریدا امروز سه‌شنبه ۸ اکتبر برای مواجهه با طوفان «میلتون» و امواج عظیم پیش‌بینی شده آن آماده می‌شود.

این طوفان تخریب‌های گسترده‌ای را به مناطقی وارد می‌کند که ۱۲ روز پیش از طوفان هلن آسیب دیده‌اند و هنوز از آثار خشم و ویرانی‌های طوفان ایان که ۲ سال پیش رخ داد، ترمیم نیافته‌اند.

تقریباً کل سواحل غربی فلوریدا تحت هشدار طوفان قرار گرفتند، زیرا بادهایی شدید با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به سرعت به سمت این ایالت در حرکت هستند و از آب‌های گرم خلیج مکزیک نیز توان مضاعف می‌گیرند.

میلتون ابتدا به طوفان رده ۵ با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اما صبح امروز سه‌شنبه شدت آن به رده ۴ کاهش یافت. کارشناسان می‌گویند این پدیده طبیعی همچنان «تهدیدی بسیار جدی» برای فلوریدا است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در همین ارتباط، برای ایالت فلوریدا وضعیت اضطراری اعلام کرد و هزاران نیروی فدرال برای عملیات امداد و نجات بسیج شده‌اند.

دستور تخلیه برای شهرها و روستاها در امتداد ساحل صادر شده و ساکنان در حال خروج از منطقه هستند.