تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3808153
شناسه : 3808153
تاریخ :
حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است اقتصاد ایران: عبدالله صفی الدین در کنفرانس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوان فلسطینی گفت: پایه‌های حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است، به همین خاطر این شجره طیبه مقاوم‌تر خواهد شد و جای نگرانی نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی و گرامیداشت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، یادواره شهید محمد الدوره، هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی امروز دوشنبه ۱۶ مهر با حضور ۳۰ کشور مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، عبدالله صفی الدین نماینده دفتر حزب الله در تهران، شیخ عبدالله الداغی نماینده عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، هاشم الحیدری دبیر جنبش العهد عراق، ماموستا اقبال بهمنی عضو خبرگان رهبری، محمد ابراهیم الدیلمی سفیر جمهوری یمن در ایران، حجت الاسلام محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری و شیخ غازی یوسف حنینه از علمای اهل سنت لبنان در کنفرانس مورد اشاره حضور داشتند.

سلام سردار قاآنی به کنفرانس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی پیامی ارسال کرد. مجری هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی ضمن قرائت پیام سردار اسماعیل قاآنی اعلام کرد: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه شرکت کنندگان در این نشست سلام رسانده است و از اینکه به علت حضور در جلسه مهم دیگری نتوانسته در این نشست شرکت کند از شرکت کنندگان عذرخواهی کرده است.

حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است

مؤسسات حقوقی و بین المللی جلو سگ هار آمریکا در منطقه را نمی‌گیرند

در ابتدای این کنفرانس حجت الاسلام محمد حسن اختری با بیان اینکه این کنفرانس بین المللی به نام شهید محمد الدوره نوجوان ۱۲ فلسطینی است، گفت: کنفرانس مورد اشاره می‌تواند همنوایی ویژه‌ای بین حامیان جبهه مقاومت ایجاد کند تا مقاومت کوبنده‌تر، قوی‌تر و سخت‌تر علیه کودک کشی، نسل کشی و جنایات رژیم وحشی صهیونیستی عمل کرده و ریشه فساد در منطقه از بین برود.

وی به حضور بیش از ۳۰ کشور و برخی از ثمن‌ها و گروه‌ها در کنفرانس مذکور اشاره کرد و ادامه داد: هدف این اجلاس رساندن فریاد کودکان مظلوم فلسطین به دنیا است. ادامه توانمندی، قدرت و موفقیت جبهه مقاومت برای ما از ارزش بالایی برخوردار است. امروز مؤسسات حقوقی و بین المللی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را مشاهده می‌کنند، اما سکوت اختیار می‌کنند و جلوی سگ هار آمریکا در منطقه را نمی‌گیرند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری افزود: جبهه مقاومت نسبت به ۳۰ سال پیش، قوی‌تر شده و امکانات بیشتری دارد؛ نمونه آن شیخ حسن نصر الله است که از سال ۱۳۶۰ بنای تشکیل حزب الله و جبهه مقاومت را گذاشت. امروز جبهه مقاومت بسیار توسعه یافته و شیخ حسن نصرالله توانست جبهه مقاومت را در تمام کشورهای حامی این جبهه بسط دهد.

به گفته وی، سید حسن نصرالله توانست همه گروه‌ها و طوایف را در جبهه مقاومت گرد هم آورد و یک گروه متحد، مستحکم و متفق را ایجاد کند و با شهادت سید حسن نصرالله، ساختار جبهه مقاومت از هم نخواهد پاشید، چرا که جبهه مقاومت در بیشتر کشورها از جمله لبنان، یمن، سوریه و عراق قوی‌تر شده است.

حجت الاسلام اختری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب حمایت از جبهه مقاومت را بر همه فرض دانستند و سایر علما نیز به این موضوع تاکید کردند. همانطور که خداوند متعال در قرآن وعده داده است به دشمنان خدا بتازید و قطعاً پیروز خواهید شد.

حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است

جای نگرانی نیست؛ پایه‌های حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است

عبدالله صفی الدین از سخنرانان دیگر این کنفرانس بین المللی گفت: از همبستگی و تسلیت‌های مردم عزیز ایران اسلامی و در رأس همه آنها، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همه مسئولان جمهوری اسلامی به منظور شهادت سیدحسن نصرالله قدردانی می‌کنم.

وی افزود: همیشه صحبت از شهادت و پیروزی دارای اهمیت بوده است. تاریخ معاصر ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد. این پیروزی موجب شد تا دو مساله پیروزی و شهادت با هم یکی شوند. در تاریخ صدر اسلام بیشتر شهادت مطرح بود اما در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در عین حال که می‌توان شهید تقدیم کرد و به شهادت رسید، می‌توان پیروز هم شد.

نماینده دفتر حزب الله در تهران در ادامه سخنان خود گفت: مقاومت در لبنان به جد این موضوع را لمس کرده لذا با شهادت رزمندگان و فرماندهان پیروز، عزیز و مقتدر شد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود علما و اهل فکر در این زمینه تدبیر کنند، برای نسل جدید چنین مولفه‌هایی را بازگو کنند و به آن‌ها فکر و ایده جدیدی بدهند.

به گفته عبدالله صفی الدین، شهید سید حسن نصرالله طی چهل سال گذشته توانست در کنار اطاعت از رهبر معظم انقلاب، سبک مدیریتی ایجاد کند که سازمان محور باشد. ایشان کار شخصی را سازمانی کرد. این ساختار در همه ابعاد حزب الله مشاهده می‌شود. همه سازمان‌های مرتبط با حزب الله دارای چهارچوب هستند و هیچگاه دچار خسارت نخواهند شد.

وی تاکید کرد: حزب الله زمان شهید سید حسن نصرالله، همان حزب الله دوران شهید سید عباس موسوی بود که سید حسن با اثر و جاذبه خاصی که داشت آن را تثبیت کرد و همچنان در مقابله با دشمن همان حزب الله است. پایه‌های حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است، به همین خاطر این شجره طیبه مقاوم‌تر خواهد شد و جای نگرانی نیست.

حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است

رژیم کودک کش صهیونیستی به دست سازمان ملل شکل گرفت

محمد باقر قالیباف گفت: بدون شک در این مقطع شهدای عزیزی را از دست دادیم که برای ما سخت و مصیبت بزرگی است. حتماً جای خالی آنها را با تمام وجودمان حس می‌کنیم. وجود آنها برای ما برکت، قدرت، صلابت و امنیت به همراه داشت. ما عزادار و مصیبت‌زده آنها هستیم و البته شک نداریم که آنها ماندگار شدند و ما جا مانده. شک نداریم امروز روح آن عزیزان همراه، همدم و حامی جبهه مقاومت است؛ همچنان که عزادار و مصیبت‌زده آنها هستیم هرگز منفعل نیستیم بلکه شجاعانه و مدبرانه مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: همگان دیدند چگونه دشمن کودک‌کش و جنایتکار ناجوانمردانه رفتار کرد ولی در صحنه رویارویی در میدان بازماند. همه می‌دانیم مسئول و حامی این جنایت‌ها، آمریکای جنایتکار است. ما هرگز در این مبارزه دچار خطای محاسباتی نشده و نخواهیم شد چون ما بر اساس باورهایمان پا به میدان گذاشته‌ایم. بر اساس باورهایی پا به این میدان گذاشته‌ایم که امام راحل و مقام معظم رهبری و مبانی مبتنی بر سنت‌های الهی پایه گذاری کردند که این مسیر، مسیری نیست که با شکست روبرو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) مطرح کرد: ما در این مسیر چه بکشیم و چه کشته شویم، پیروز هستیم؛ این فرهنگ و باور ماست. بدون شک رهبران و فرماندهان و عزیزان ما در جبهه مقاومت به اوج فضیلت انسانی و مقام شهادت رسیدند؛ این مایه افتخار ماست و این یک معامله پرسودی است که با خداوند متعال انجام دادند.

به گفته محمدباقر قالیباف، این رژیم کودک‌کش و نامشروع به دست انگلیسی‌ها، شورای امنیت و سازمان ملل شکل گرفت. رژیم اشغالگر با همه حمایت‌ها و اشغالگری‌ها فکر می‌کرد با گذشت زمان، تغییر نسل‌ها، آوارگی فلسطینی‌ها، بمباران اردوگاه‌ها، جمع کردن افراد در سرزمین اشغالی موضوع فلسطین و فلسطینیان به فراموشی سپرده می‌شود، اما امروز می ببینید که در سالگرد عملیات طوفان الاقصی همه عناصری که این رژیم جنایتکار برای خود ترسیم کرده بود و فلسفه وجودی این رژیم به خطر افتاده است.

ایستادگی در برابر اشغالگری؛ فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها مصمم به مقاومت هستند

ابراهیم محمد الدیلمی سکوت کشورهای غربی را ننگ دانست و مطرح کرد: روزانه ده‌ها کودک در فلسطین به شهادت می‌رسند و این اتفاق ننگ بزرگی برای کشورهای غربی است که این جنایات را می‌بینند و سکوت می‌کنند.

ناصر ابوشریف عنوان کرد: امروز فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها مصمم به مقاومت هستند، همه کشورها به خصوص کشورهای مسلمان باید دست در دست هم دهند و در برابر اشغالگری بایستند و قطعاً حمایت کشورها به خصوص مسلمانان می‌تواند چاره ساز باشد.

حزب الله در قلوب مردم و رزمندگان است

برخی کشورهای عربی «گنبد آهنین» نه بلکه «گنبد کاغذی» رژیم صهیونیستی شده اند

هاشم الحیدری گفت: برخی کشورهای عربی شرم نمی‌کنند که به تلاش خود برای رهگیری موشک‌های عملیات «وعده صادق ۲» علیه رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنند؟ این چه خیانت و فرومایگی زشتی است که برخی از کشورهای عربی به «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند؟ بهتر است بگوییم برخی کشورهای عربی به «گنبد کاغذی» برای دفاع از اسرائیل تبدیل شده‌اند.

دبیر جنبش العهد عراق ادامه داد: وظیفه هر مسلمان، هر جنبش مقاومت و هر دولت یا ملت آزاده است که با تمامی ابزار و امکانات از فلسطین و لبنان دفاع کنند. پس از تمامی جنایاتی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه لبنان، فلسطین، غزه و حتی ضاحیه جنوبی و شهادت سید حسن نصرالله مرتکب شد، حزب‌الله شجاع و مقتدر حق دارد زیرساخت‌های ارتش اشغالگر قدس، انبارهای آمونیاک، کارخانه‌های پتروشیمی، نیروگاه‌های برق و ساختمان‌های تل‌آویو را با خاک یکسان و حیفا را نابود کند؛ این حق حزب‌الله است. حزب‌الله ثابت خواهد کرد که قادر است معادلات را تغییر دهد و میز بازی را به هم بزند.

طوفان الاقصی پیمان‌های تجاری و صلح رژیم صهیونیستی را به هم زد

ماموستا اقبال بهمنی در پایان هفتمین کنفرانس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: ۷ اکتبر با سالگرد حماسه طوفان الاقصی مصادف است. طوفانی که خاورمیانه و جهان را دگرگون کرد و به بیداری جهان علیه رژیم صهیونیستی منجر شد.

وی افزود: راهپیمایی‌های ۱۰۰ هزار نفری در نیویورک، لس آنجلس و شهرها و دانشگاه‌های اروپا در حمایت از غزه و فلسطین و لبنان نشانه بیداری جهان است. اگر قبل از طوفان الاقصی حامیان جبهه مقاومت به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید امروزه تمام ملت‌ها از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند. بعد از طوفان الاقصی پیمان‌های تجاری و صلح با رژیم صهیونیستی به هم خورده و ماهیت رژیم کودک‌کش بیشتر برای کشورهای عربی برملا شد. صدای مظلومیت مردم فلسطین بعد از طوفان الاقصی در آسیا، اروپا آمریکا و آفریقا شنیده شد.