تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3808152
شناسه : 3808152
تاریخ :
سیستم‌های تولید را به سیستم‌های انعطاف پذیر تبدیل کنیم اقتصاد ایران: دبیر جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایر برنامه عملکرد و بودجه سازمان، عمدتاً از خروجی درآمدی و عملکردی سازمان به جمع بندی می‌رسد، باید خطوط تولید را در دسترس داشته باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید نصر دبیر جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهر) در هفتمین دوره همایش جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران با اشاره به چالش‌های امروز مدیران ارشد در صنایع و گفت: برنامه عملکرد و بودجه سازمان، عمدتاً از خروجی درآمدی و عملکردی سازمان به جمع بندی می‌رسد لذا ناگزیر هستیم خطوط تولید را در دسترس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بتوان برنامه تولید و عملکردی خود را به صورت صددرصدی محقق کنیم افزود: اولین دغدغه یک مدیر ارشد باید برنامه تولید و عملکرد را محقق کند این موضوع به عنوان چالش نخست مطرح است. چالش دوم این است که با توجه به سرعت تکنولوژی، نیازهای مشتریان و ذی‌نفعان به لحظه تغییر می‌کند لذا باید به بهترین شکل پاسخگوی این خواسته‌ها باشیم.

دبیر هفتمین دوره جایزه نگهداری با این بیان که، یا باید خطوط تولید به روز داشته باشیم یا سیستم‌های تولید را به سیستم‌های انعطاف پذیر تبدیل کنیم ادامه داد: باید به مقوله توسعه پایدار توجه ویژه داشته و به دنبال بزرگ کردن نقش دارایی‌ها و تجهیزات باشیم و در عمده صنایع ایرانی به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم خطوط به روز داشته باشیم و تجهیزاتمان برای گذشته است برای افزایش نرخ تولید باید به نرخ خرابی‌ها هم توجه کنیم لذا باید برای سطح و تناسب فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات و سیاست گذاری دارایی، یک برنامه منسجم داشته باشیم‌.

وی اظهار کرد: در مقوله ناترازی انرژی هیچ گریزی جز مدیریت بهینه مصرف انرژی نداریم؛ برای تحقق برنامه‌های عملکردی باید به فکر تأمین منابع پایدار باشیم لذا باید به نقدینگی توجه کنیم. در بیش از ۸۰ ارزیابی که انجام دادیم، متوجه شدیم برای مطالبه‌گری مناسب نیازمند زیرساختی با عنوان منابع اطلاعاتی هستیم. حضور نیرو و سرمایه کار جدید، چالش‌هایی را ایجاد می‌کند؛ حفظ و نگهداشت نیروی انسانی یک چالش است باید نظام‌های انگیزشی را تعویض کنیم و تغییر دهیم.

وی اشاره کرد: انگیزش، آموزش، حمایت، مطالبه گری و ارزیابی عملکرد، مدیریت تعارضات و نوآوری و خلاقیت نیز از جمله ضرورت‌های نگاه راهبردی به سرمایه انسانی است.