تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3808131
شناسه : 3808131
تاریخ :
شبکه برق ۲۳۰۰ روستا بهسازی و ۴۰ روستا برقدار شد اقتصاد ایران: عملکرد برق روستایی کشور حاکی است از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر جاری ۴۰ روستا برقدار و عملیات توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق در ۲۳۰۰ روستا به اتمام رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عملکرد طرح برق روستایی شرکت توانیر که همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر انتشار یافت، از برق رسانی به ۲۴ روستا در هر هفته طی ۴۴ سال گذشته و بهره‌مندی ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق حکایت دارد این در حالیست که ۱۸ درصد جمعیت دنیا همچنان از نعمت برق بی‌بهره‌اند.

براساس این گزارش از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ روستا برق دار و عملیات توسعه و بهسازی در ۲۳۰۰ روستا به اتمام رسید و طی ۳ سال گذشته نیز توسعه و بهسازی شبکه‌های توزیع برق در ۱۶ هزار و ۸۰۰ روستا اجرا و ۵۱۰ روستا برق دار شده است.

این گزارش از برق رسانی به ۷۵۰۰ خانوار عشایری در ۲۰ استان کشور طی سال جاری و ۲۱ هزار خانوار عشایری طی ۳ سال گذشته به کمک صفحات خورشیدی حکایت دارد همچنین از سال ۱۴۰۰ تاکنون طرح توسعه و بهسازی شبکه برق روستایی (بهارستان) در ۱۹ هزار و ۱۰۰ روستا با جابه‌جایی ۱۸۰ هزار پایه برق، اصلاح ۳۰ هزار کیلومتر شبکه، اصلاح و احداث ۱۶۵ هزار روشنایی معابر و ۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه ترانسفورماتور اجرا شد.

قابل ذکر است تاکنون ۵۸ هزار و ۸۲۹ روستا به همراه ۲۸ هزار و۵۰۰ خانوار عشایری از نعمت برق بهره مند هستند.