تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808101
شناسه : 3808101
تاریخ :
شاعران و هنرمندان با زبان هنر مسائل روز را در جامعه تبیین کنند اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: شاعران و هنرمندان با زبان هنر نقش آفرینی کنند و مسائل روز را در جامعه تبیین کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح سه‌شنبه در نشست «راز نصرالله» در بوشهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر همانند تمام مردم مقاوم و سلحشور دنیا از شهادت سید حسن نصرالله ناراحت و داغدار هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه الان ما در یک دوره مهم تاریخی هستیم، افزود: اتفاقات یک سال گذشته تا کنون و از دست دادن بزرگان، سرداران و عزیزان را می‌توان با اوایل انقلاب در کشور مقایسه کرد.

وی ادامه داد: این نشان از این دارد که یک دوره جدیدی از بلوغ در حال شکل گیری است کما اینکه اتفاقات اوایل انقلاب و شهادت بزرگان کشور باعث محکم‌تر شدن و پرثمر شدن درخت انقلاب شد و این استواری تا الان برقرار است.

راهب افزود: ما باید نقش خودمان را خیلی مهم تعریف کنیم به خصوص این محفل که محل حضور هنرمندان و شاعران است از این جهت که بتوانیم این بزرگان را به جامعه و به خصوص قشر جوان منتقل و معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: امروز نگاه تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران است از این حیث که یک تقابل جدی بین حق و باطل به وجود آمده است.

وی افزود: تقریباً تمام مردم دنیا می‌دانند که اسرائیل ناحق است اما کسی که جرأت کرده و مقابل این شیطان قد علم کرده، ایران اسلامی است.

راهب با بیان اینکه جنگ اسرائیل بعد از ۷۵ سال دوباره به نقطه اول یعنی موجودیت خود رسیده است، خاطر نشان کرد: حزب الله و حماس در این مدت کاری بر سر این رژیم منحوس آورده اند که بعد از ۷۵ سال به روز اول خود که که در حال مبارزه بر سر موجودیت خود بود، برگشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: اگر خاکریز اول که فلسطین و لبنان از بین رود، بعد از آن به سراغ سوریه، سپس عراق و در نهایت ایران می آیند، شاعران و هنرمندان ما باید با زبان هنر نقش آفرینی کنند و این مسائل را در جامعه تبیین کنند.

عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز اظهار کرد: هنرمندان در موقعیت‌های مناسب و اقتضائات انقلاب، همیشه پیش قراول هستند و با سلاح کلمه، پیشتازند و مسائل را تبیین می‌کنند.

در این نشست که دبیری آن بر عهده عقیل نجار بود، شاعران مصعب یحیایی، زینب وطن خواه، محمد امینی، محمد مرادی، غلامرضا ابراهیمی، سبحان زنگی، سیدحسن شجاع و محمدحسن زنگنه به بیان اشعار خود پرداختند.