تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808074
شناسه : 3808074
تاریخ :
اخراج بیش از ۱۲ هزار راس دام غیرمجاز از مراتع استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی گفت: بیش از ۱۲ هزار راس دام غیرمجاز در نیمه نخست امسال از مراتع این استان اخراج و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید ارسلانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه حفاظت از اراضی ملی شامل مدیریت چرای دام، پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و برخورد با متخلفین، کشف محموله‌های جنگلی و پیشگیری و اطفای حریق در مراتع در نیمه نخست امسال اقدامات مؤثر و بازدارنده‌ای انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه جلوگیری از چرای دام غیرمجاز، طی نظارت انجام شده، ۷۲ فقره پرونده اخراج دام تشکیل و بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۲۳ رأس دام اخراج شدند که بیشترین تعداد پرونده با ۱۹ مورد در اردیبهشت ماه تشکیل شد و بیشترین دام اخراج شده با ۴۲۵۵ رأس مربوط به خردادماه است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۷۸ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی گفت: در این راستا برای ۱۶۵۲.۵ هکتار پرونده تشکیل شده است.

ارسلانی افزود: در زمینه اجرای احکام قضائی خلع ید با تشکیل ۴۲ فقره پرونده، برای ۳۵۵ هکتار از اراضی حکم قضائی خلع ید اجرایی شده و مابقی پرونده‌ها در سیر مراحل قانونی و در دست بررسی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ضمن اشاره به برپایی ایست و بازرسی‌های مستمر در سطح استان و گشت‌های محسوس و نا محسوس گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته با توجه به دارا بودن مجوز حمل موردهای بازرسی شده در نیمه نخست امسال، تنها یک مورد کشف محموله چوب (در اردیبهشت ماه) صورت گرفت که حجم آن معادل ۱.۶ مترمکعب بوده است.

وی در خصوص حریق مراتع و اراضی ملی بیان کرد: در این راستا ۲۹ مورد حریق به مساحت ۲۱۳ هکتار رخ داد و در فروردین، اردیبهشت و شهریورماه گزارشی از حریق ارائه نشد اما در خرداد، تیر و مرداد به ترتیب یک مورد، ۱۱ و ۱۷ مورد حریق رخ داده است که با مشارکت مردم و اهالی بومی مناطق و حضور به موقع کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی حریق‌ها در کمترین زمان ممکن و حداقل وسعت حریق اطفا شدند.

ارسلانی با اشاره به شماره تماس ۱۵۰۴ ویژه گزارشات تخریب و تصرف اراضی ملی، گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، بالغ بر ۲۵۰ تماس به این سامانه صورت گرفته است که تعداد ۱۷۳ تماس مرتبط و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: انتظار است مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی، هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی را از طریق تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی اعلام کنند تا در اسرع وقت از تخریب اراضی ملی جلوگیری شود.