تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3808070
شناسه : 3808070
تاریخ :
سالانه ۱۸۰ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند اقتصاد ایران: قائم مقام کمیته امداد با اشاره اولویت دهی به سالمندان در برنامه هفتم توسعه گفت: باید سالانه ۱۸۰ هزار نفر را با اولویت موضوعات بهداشتی و درمانی تحت پوشش قرار دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد در اختتامیه همایش تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد که در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد، گفت: موضوع رسیدگی به مسائل سالمندان از اولویت‌های اساسی است و در برنامه هفتم توسعه تکالیفی در این خصوص مشخص شده است که می‌توان به پرداخت هزینه‌های سالمندی با اولویت موضوعات بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

وی افزود: سالمندان یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور هستند. سالمندان دارای تجربه‌های بسیاری هستند و جوانان باید از این ظرفیت و تجربه بهره کافی ببرند.

قائم مقام کمیته امداد اظهار کرد: موضوع افزایش جمعیت سالمندان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین تحولات اجتماعی جهان در قرن ۲۱ است، جمعیت سالمند در جهان و کشور رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود، در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمند ما به ۲۰ درصد افزایش یابد لذا باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای سالمندان را پیش‌بینی و فراهم کنیم.

صباغیان تصریح کرد: با توجه به دغدغه هیأت امنا و رئیس کمیته امداد، موضوع رسیدگی به مسائل سالمندان از اولویت‌های اساسی است و در برنامه هفتم امداد تکالیفی در این خصوص مشخص شده است که می‌توان به پرداخت هزینه‌های سالمندی با اولویت موضوعات بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

وی افزود: طبق این برنامه سالانه باید ۱۸۰ هزار نفر را در این بخش تحت پوشش قرار دهیم و به منظور تکریم سالمندی، نسبت به برنامه‌های فرهنگی و آموزش‌های سلامت، ۵۰ هزار خدمت در سال ارائه دهیم.