تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3808060
شناسه : 3808060
تاریخ :
بازگرداندن امید به خانه نیازمندان اقتصاد ایران: مؤسسه‌های نیکوکاری مردمی می‌توانند تا حد زیادی از آسیب‌های اجتماعی فقر، طلاق و بیکاری جلوگیری کرده و سعادت را به مردم یک منطقه هدیه دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه‌های نیکوکاری به دلیل مردمی بودن و ارتباط خوبی که با سازمان‌های دولتی دارند، می‌توانند تا حد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فقر و طلاق و بیکاری جلوگیری کرده و سعادت را به مردم یک منطقه هدیه دهند.

خانم الله‌دادی اهل استان اصفهان بوده و ۱۰ سال است که در کارهای اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند. وی ۷ سال است که مؤسسه نیکوکاری «خیراندیشان امید» را با هماهنگی از طرف کمیته امداد تأسیس کرده و با شناسایی نیازمندان بالای ۶۰ سال، خدمات‌رسانی در زمینه‌های کمک‌مومنانه، تسهیلات و ایجاد اشتغال فعال بوده و علاوه بر آن با همکاری با سازمان‌ها و آستان قدس رضوی به تأمین جهیزیه برای نوعروسان می‌پردازند.

مؤسسه خیراندیشان امید یک مؤسسه غیردولتی و مردمی با هدف کمک به اقشار نیازمند و کم درآمد است که فعالیت‌های متعددی در راستای حمایت از ایتام بدسرپرست و بی‌سرپرست به صورت مستمر انجام داده یا با پویش «نان مهربانی» که از طریق تهیه بن و توزیع بین مددجویان صورت گرفته، در طول یک سال بیش از ۲۰ هزار نان بین نیازمندان توزیع کردند.

در بحث خدمات پزشکی و درمانی، ویزیت رایگان، پزشک عمومی و متخصص، دندان‌پزشک و خدماتی مانند تست دیابت و فشار خون و اندازه‌گیری قد و وزن به صورت هفتگی به طور رایگان انجام می‌شود.

حمایت از ۶۰۰ خانواده برای تهیه لوازم‌التحریر مدارس

توزیع لوازم‌التحریر بین همه پایه‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی تا دانشگاه توسط خیریه خیراندیشان امید صورت گرفته و حدود ۶۰۰ خانوار از نظر خدمات نوشت‌افزار تحت حمایت مؤسسه هستند که به صورت ماهانه لوازم‌التحریر بین آنها تقسیم می‌شود؛ همچنین ذبح و قربانی و اطعام به صورت ماهیانه و اول هر ماه قمری انجام می‌شود که گوشت آن بین خانوار تحت پوشش، پخش و توزیع می‌شود.

آزادی زندانیان، پرداخت موارد جرایم غیرعمد، حمایت از خانواده‌های زندانیان، شرکت در برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرداخت جریمه زندانیان از یک تا ۴۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات مهمی بوده که در مؤسسه خیریه انجام یافته است.

ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منازل افراد

خدمات اشتغال و کاریابی را از دیگر اقدامات مؤسسه است. اشتغال‌زایی به واسطه ایجاد کارگاه‌های تولیدی از جمله ماسک، پاک‌سازی حبوبات، کش مو، خیاطی و صنایع تبدیلی، از جمله شغل‌هایی است که در سالیان اخیر با حمایت‌های مردمی به وجود آمده است.