تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3808028
شناسه : 3808028
تاریخ :
هفته طلایی خودروهای برقی رقم خورد اقتصاد ایران: عصر خودرو- بسته محرک چین به فروش خودروهای برقی در تعطیلات یک هفته‌ای کمک کرد و یکی از تولیدکنندگان آن را به عنوان «بهترین هفته طلایی در چندین سال اخیر» توصیف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروهای برقی در چین در حال حاضر فروش یک خودرو از هر سه خودروی جدید در برخی از نقاط این کشور را شامل می‌شود و بسیاری از این سفرهای جاده‌ای با خودروهای الکتریکی انجام می‌شوند، اگرچه دولت چین ارقام دقیقی را اعلام نمی‌کند.

نتایج نشان داد که شرکت خودروسازی چینی لیپ موتور در هفته اول اکتبر رکورد 17 هزار سفارش دریافت کرد. همچنین، لی جون، رئیس شرکت شیائومی گفت که سفارشات در هفت روز بیش از 6000 SU7 الکتریکی بوده است که بیش از نیمی از میانگین تحویل ماهانه آن است.

تصاویری از نمایشگاه‌های خودروی شلوغ در هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی چین به نشانه‌هایی اضافه می‌کنند که این بازار رونق بسیاری داشته است. البته باید دید که آیا این افزایش می‌تواند روند کلی کاهش هزینه‌های مرتبط با خودرو را که در هشت ماه اول سال 2.4 درصد نسبت به سال 2023 کاهش یافته بود، معکوس کند.

البته به غیر از هزینه خودرو، مردم سفرهای جاده‌ای را به عنوان روش ترجیحی برای سفر در تعطیلات انتخاب کردند که باعث ترافیک شد و برای افرادی که از خودروهای برقی استفاده کردند، صف‌های طولانی در ایستگاه‌های شارژ را ایجاد می‌کند.

بیزینس گزارش کرد که داده‌های رسمی نشان می‌دهد که این کمک کرد تا برق شارژرهای عمومی در بزرگراه‌ها به رکورد 15.58 گیگاوات ساعت در دو روز اول تعطیلات برسد. بر اساس داده ها، این افزایش 56 درصدی نسبت به مدت مشابه تعطیلات در سال 2023 است.