تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808002
شناسه : 3808002
تاریخ :
تدوین بسته‌های تشویقی دولت برای نوسازی بافت فرسوده در لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از تدوین بسته‌های تشویقی دولت برای نوسازی بافت فرسوده در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شاکرمی صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده لرستان، اظهار داشت: به‌منظور اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران، استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند و بسته تشویقی خود را تدوین و اجرایی کنند که در همین راستا در شهرهای مختلف استان، من‌جمله خرم‌آباد این بسته‌ها بومی‌سازی و در کمیسیون ماده پنج هم تصویب شده و در سایر شهرهای استان نیز در حال تدوین است و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج می‌تواند یک محرک برای ساخت‌وساز و ترغیب سازندگان و ساکنین محلات هدف جهت نوسازی املاک باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران، وظیفه تسهیلگری در نوسازی را بر عهده دارد و در این راستا تلاش می‌کند، گفت: بخشی از بسته‌های تشویقی دولت برای نوسازی بافت فرسوده در استان شامل تخفیف برای صدور پروانه ساخت و تراکم‌های تشویقی است که چنین اقداماتی می‌تواند در راستای احیای بافت فرسوده مؤثر واقع شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، افزود: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای دریافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را برای ترغیب مالکان و سازندگان به نوسازی واحدهای مسکونی مصوب کرده است.

وی اضافه کرد: تراکم‌های تشویقی موضوع این مصوبه صرفاً به محلات یا نواحی که سرانه تأمین خدمات عمومی آنها حداقل به میزان یک‌سوم سرانه مصوب خدمات و فضای سبز مقیاس محله یا ناحیه باشد تعلق می‌گیرد بلوک‌های شهری که سرانه خدمات عمومی موردنیازشان را در درون بلوک تأمین می‌کنند از شمول این بند مستثنا هستند.

شاکرمی، تصریح کرد: این مشوق‌ها فقط در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ملاک عمل بوده و هر گونه مداخله در بافت‌های تاریخی مصوب تابع ضوابط قانونی ویژه خود خواهد بود.

وی افزود: افراد با مراجعه به سایت facility.udrc.ir می‌توانند از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.