تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3807986
شناسه : 3807986
تاریخ :
شب خاصی که میثاقی برای بیرانوند و فوتبال ایران ساخت! اقتصاد ایران: شب گذشته برنامه فوتبال برتر به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران یعنی ماجرایی مصاحبه جنجالی بیرانوند بر علیه پرسپولیس پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: شب گذشته برنامه فوتبال برتر به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران یعنی ماجرایی مصاحبه جنجالی بیرانوند بر علیه پرسپولیس پرداخت. او بحث "شیرینی دادن" به هیات مدیره این باشگاه را مطرح کرده و به نظر می‌رسد که با این مصاحبه اوضاع خود را بغرنج‌تر کرده. بحران این روزهای گلر شماره یک تیم ملی به حدی‌ست که وکلیش تلویحا از پذیرش پرونده جدید او سر باز می‌زند. در ادامه به سراغ چند لحظه خاص از برنامه دیشب فوتبال برتر می‌رویم. با ما همراه باشید.

بیرانوند مفهوم «شیرینی» را تغییر داد!

در برنامه دیشب فوتبال برتر، حکم جنجالی صادرشده برای علیرضا بیرانوند به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شد. این حکم شامل محرومیت ۴ ماهه تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیارد تومان بابت فسخ یک‌طرفه قرارداد با پرسپولیس است. واکنش‌ها به این حکم از سوی کارشناسان فوتبال برتر و مهمانان برنامه متفاوت بود. به خصوص وکیل بیرانوند از این حکم به شدت انتقاد کرد، در حالی که برخی دیگر از کارشناسان سعی کردند آن را به عنوان راه‌حلی معتدل توجیه کنند. محمدحسین میثاقی، مجری برنامه، با شوخی گفت که بیرانوند مفهوم "شیرینی" را به سطح جدیدی رسانده است، اشاره‌ای طنزآمیز به شیرینی‌های معمول پس از حل مشکلات قراردادی در فوتبال ایران!

رای کمیته وضعیت؛ نه سیخ بسوزد، نه کباب!

تصمیم کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در پرونده بیرانوند، ظاهرا با میانه‌روی صادر شده. محرومیت تعلیقی به این معناست که اگر بیرانوند تخلف دیگری مرتکب نشود، محرومیت تا یکسال اجرایی نخواهد شد. اصل حرف میثاقی درباره این رای به قطعی نبودن برنده و بازنده این پرونده مهم برمی‌گردد و برای صدور این نوع رأی دو فرضیه را مطرح کرد": نخست اینکه اعلام رأی بیرانوند به این دلیل طول کشیده که دوستان مشغول تایپ کردن ۴۸ صفحه حکم بودند! کمیته وضعیت طوری رأی داده که نه سیخ بسوزد نه کباب. و دومین مورد اینکه شاید هم می‌خواستند بیرانوند دو بازی تیم ملی را پشت سر بگذارد و بعد در کمیته استیناف 4 ماه محرومیت تعلیقی، قطعی شود!" 

جنجال وکیل بیرانوند و معاون حقوقی پرسپولیس روی آنتن زنده

یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های برنامه دیشب، درگیری لفظی میان وکیل بیرانوند و معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس بود. مصطفی سلیمانی، وکیل بیرانوند، بارها اعلام کرد که این رأی عادلانه نیست و باشگاه پرسپولیس ظاهرا به دنبال نابودی حرفه‌ای بیرانوند است. سلیمانی به طور واضح در این برنامه از اعتراف بیرانوند درخصوص رشوه به پرسپولیس عقب‌نشینی کرد و با امتناع از توضیح درمورد الحاقیه و «شیرینی ۵ میلیاردی» گفت: هنوز روی این پرونده اعلام وکالت نکرده‌ام!

از طرفی هم بیرانوند امشب اردوی تیم ملی را بهانه کرد و از گفت و گوی مستقیم و واضح درخصوص ماجرای رشوه خودداری کرد.

اما هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه در پاسخ به تهدید بیرانوند مبنی بر انتشار فیلم رشوه در این برنامه گفت: از این بازیکن می‌خواهیم که هرچه سریع تر آن را منتشر کند. بیرانوند نیز با ارسال پیامک در جواب به هدایتی گفت: وکیل پرسپولیس از آن شخص اجازه گرفته که میگوید فیلم را منتشر کنم؟

بیرانوند بازیکن تیم ملی که در اردو به سر می‌برد به ‌جای تمرکز بر حرفه خود تا ساعاتی از نیمه شب در گیرودار حواشی بی‌پایان خود و پرسپولیس است و از حل و شفافیت این موضوع عاجز است. او فعلا خود را گرفتار یک مخمصه کرده که رهایی از آن چندان ساده نیست. سکوت امشب بیرانوند و توجیه غیرمنطقی وکیل او گویای این است که هر دو مسیر درستی را برای رسیدن به عدالت طی نکرده‌اند، البته اگر فدراسیون فوتبال به شکل دقیق‌ وجدی‌تر پیگیر این پرونده بود این مسئله در این حد کشدار نمی‌شد.

کاشت چمن گُلف در استادیوم پارس شیراز؟

موضوع دیگری که در برنامه مطرح شد، ماجرای کاشت چمن استادیوم «پارس شیراز» بود. در حالی که انتظار می‌رفت این ورزشگاه یکی از بهترین زیرساخت‌های ورزشی در جنوب ایران باشد، اخیراً خبرهایی مبنی بر استفاده از چمن گلف به جای چمن استاندارد فوتبال در این ورزشگاه منتشر شد. میثاقی مدعی شده که خبرنگاران ارسالی را به داخل استادیوم پارس شیراز راه نداده‌اند. او در ادامه ادعا می‌کند که در همین استادیوم پارس شیراز از قصد چمنی کاشته‌اند که خراب شود و جالب‌تر اینجاست که پیمانکار استادیوم پارس شیراز و شهدای شهر قدس هم یکی است! اتفاقی تکان‌دهنده که جای هیچ توضیحی را باقی نمی‌گذارد. خودتان ببینید.

پ