تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3807955
شناسه : 3807955
تاریخ :
مهلت ۲۲ روزه مجلس به وزارت بهداشت برای گزارش جامع سازوکارهای عرضه آنلاین دارو اقتصاد ایران: در نشست اخیر کمیسیون اصل نود مجلس با حضور وزیر بهداشت، مهلتی ۲۲ روزه به این وزارتخانه برای ارائه گزارشی جامع درباره عرضه دارو از طریق پلتفرم‌های اینترنتی داده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز از خانه ملت، در نشست کمیسیون اصل نود مجلس که با حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت برگزار شد، به بررسی چندین پرونده مرتبط با توزیع دارو از طریق پلتفرم‌های اینترنتی و نیاز به فعال شدن ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی پرداخته شد.

نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون، گفت که در این نشست به بررسی روندهای موجود در پنج پرونده پرداختند و مقرر شد که اقداماتی برای بهبود وضعیت ارائه دارو به مردم انجام شود. او همچنین اشاره کرد که بسته‌بندی مناسب دارو برای تحویل به منزل بیماران نیز یکی از موضوعات مطرح شده بود.

وزیر بهداشت در این نشست تأکید کرد که مردم نباید برای دسترسی به دارو دچار مشکل شوند و نیاز است ساختارهای مناسبی برای این منظور تعریف شود. وی همچنین به ضرورت ساماندهی طب سنتی بر اساس معیارهای علمی و ساختارهای منسجم اشاره کرد و از تشکیل کارگروهی برای این هدف خبر داد.

ظفرقندی خاطرنشان کرد که در مورد سامانه تیتک نیز نیاز به بازبینی وجود دارد و این مسائل باید طی دو ماه آینده به نتیجه برسد تا ارائه خدمات دارویی به شکل مطمئن و کارآمدی انجام شود.