تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3807943
شناسه : 3807943
تاریخ :
کود کامل سه بیست ضامن سلامت گیاهان اقتصاد ایران: کود سه بیست محصولی متعادل است که می تواند تمامی عناصر ضروری مورد نیاز گیاه را فراهم کند. از این رو محصولی است که ضامن سلامت گیاهان شماست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تمام افرادی که به گل ها و گیاهان علاقمندند، به اهمیت تهیه مواد مغذی مناسب برای گیاهان جهت رشد سالم آنها آگاهند. در بین همه محصولاتی که در بازار موجودند، کود کامل سه بیست یک محصول متعادل برای تغذیه گیاهان است. این محصول یک کود همه منظوره و محلول در آب است که برای گیاهان انتخاب بسیار مناسبی است. این محصول می‌تواند تمامی نیازهای گیاه به عناصر مختلف را رفع نماید و از بروز بیماری‌ها جلوگیری کند. از این رو می توانید کود کامل سه بیست را ضامن سلامت گیاهان خود بدانید. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این محصول، کاربردها و شیوه‌ی تهیه آن می‌پردازیم.

کود سه بیست چیست؟

این محصول دارای مقدار متعادلی از عناصر ضروری مورد نیاز گیاه شامل:

  • نیتروژن

  • فسفر

  • پتاسیم

است. هر یک از این عناصر وظیفه‌ی ویژه‌ای را بر عهده دارند. برای مثال عنصر N برای رشد ساقه و برگ‌ها ضروری است، عنصر P برای رشد و گلدهی ریشه مناسب است و عنصر K سلامت کلی گیاه را تامین می‌کند. از این رو این کود، انتخاب ایده آلی برای طیف گسترده‌ای از گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها و حتی گل‌های زینتی است.

کود سه بیست چه رنگی است؟

این کود به صورت پودر سفید یا آبی رنگ به بازار عرضه می‌شود. اما رنگ آن با توجه به برند و ترکیباتی که تولیدکنندگان به آنها اضافه می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. در واقع رنگ این محصول ارتباط مستقیمی با عملکرد آن ندارد و بیشتر وابسته به افزودنی‌های موجود در آن است.

کود کامل سه بیست ضامن سلامت گیاهان:

این محصول برای بیشتر گیاهان مناسب است و یک انتخاب عالی برای باغ ها و گیاهان آپارتمانی است. همچنین زمانی که از کمبود ماده مغذی خاصی اطمینان ندارید، این محصول انتخاب خوبی است و می‌تواند سلامت گیاه شما را تضمین کند. این کود به راحتی در آب حل می‌شود و می‌توان با آبیاری یا سیستم آبیاری قطره‌ای آن را به گیاه رساند. مواد مغذی که در این محصول وجود دارد، به راحتی در دسترس گیاهان قرار می‌گیرند و نتایج سریعتری را ارائه می‌دهند.

نحوه استفاده از کود سه بیست:

برای استفاده از این محصول، بهتر است مقداری از آن را در آب حل کنید. در ادامه محلول را به صورت یکنواخت روی خاک اطراف گیاه بمالید. البته خیلی نزدیک به ساقه یا برگ ها نباشد؛ چون باعث سوختگی می‌شود. با توجه به نیاز گیاه و مرحله رشد، آن را هر یک الی دو هفته یکبار مصرف نمایید. البته برای گیاهان سرپوشیده، یک بار در ماه کافیست. همچنین لازم است فصل رشد گیاه را در نظر بگیرید؛ زیرا در این زمان، گیاه به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

طریقه استفاده از کود سه بیست برای گلهای آپارتمانی:

از آنجایی که این محصول متعادل است، می‌تواند رشد سالم و شادابی را برای گیاهان آپارتمانی شما را تضمین کند. این محصول به دو صورت پودری و مایع در بازار موجود است و می‌توانید از هر یک از آنها برای گیاه آپارتمانی خود استفاده کنید. البته تنها از مقدار توصیه شده روی بسته بندی برای گیاه خود استفاده کنید؛ زیرا مقدار زیاد آن می‌تواند باعث تجمع نمک در خاک شود و حتی ریشه گیاه را بسوزاند. پس از کوددهی هم بهتر است گیاه را به خوبی آبیاری کنید تا کود به صورت یکنواخت در خاک پخش شود و به ریشه‌ها برسد. اینکار از تجمع مواد معدنی اضافی در خاک جلوگیری می‌کند.

کود سه بیست برای چه گلهایی مناسب است؟

این محصول برای بسیاری از گل‌های آپارتمانی و باغچه‌ای مناسب است. به رشد متعادل گل‌ها کمک می‌کند و نیازهای تغذیه‌ای آنها را رفع می‌نماید؛ در نهایت می‌توان گفت ضامن سلامتی گیاه شماست. از جمله گل‌هایی که این محصول برای آنها مناسب است می‌توان به:

  • رز

  • پتوس

  • نرگس

  • میخک

  • اطلسی

  • داوودی

  • سانسوریا

  • شمعدانی

  • دیفن باخیا

  • بنفشه آفریقایی

اشاره کرد.

کود کامل سه بیست ضامن سلامت گیاهان

به طور کلی، این کود برای گل‌هایی آپارتمانی که نیاز به تغذیه منظم دارند، مناسب است و بهتر است در طول فصل رشد به خاک افزوده شود. در نهایت می‌توان گفت این محصول برای بسیاری از گل‌ها مفید است و باعث رشد سالم، افزایش گلدهی و تقویت کلی گیاه می‌شود.

کود سه بیست برای درختان:

از آنجایی که این محصول یک کود متعادل و پرکاربرد است، برای رشد و تقویت درختان نیز استفاده می‌شود. از جمله فواید این محصول برای درختان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ریشه‌ای

  • افزایش رشد برگ و سبزینگی

  • افزایش مقاومت در برابر تنش‌ها

بهترین زمان مصرف این کود برای درختان، فصل بهار و تابستان است. در بهار این کود به رشد تازه گیاه کمک می‌کند و در طول تابستان باعث تولید میوه و مقاومت در برابر تنش‌های محیطی می‌شود. معمولا هر 6 الی 8 هفته یکبار کوددهی کافیست و میزان آن نیز به سن و اندازه درخت برمی‌گردد.

کود کامل سه بیست برای چه گیاهانی مناسب نیست؟

اگرچه این کود، محصولی متعادل است؛ اما برای برخی از گیاهان خاص مناسب نیست. این گیاهان شامل:

  • کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی

  • گیاهان گل دهنده حساس مانند ارکیده یا بگونیا

  • گیاهان با نیازهای غذایی کم مانند سرخس‌ها یا برخی از گیاهان آپارتمانی

هستند. در نتیجه استفاده از این محصول بر اساس نوع گیاه تعیین می‌شود و باید با احتیاط و به مقدار کم صورت گیرد.

هشدار:

درحالی که این محصول برای گیاهان بی خطر است؛ اما استفاده بیش از اندازه از آن می‌تواند باعث آلودگی آب و آسیب به محیط زیست شود. همچنین عدم تعادل مواد مغذی، ناشی از مصرف بی رویه، می‌تواند باعث ضعف یا مشکلات سلامتی شود.

راهنمای خرید کود کامل سه بیست:

پیش از تهیه کود 20 20 20، لازم است به نیازهای گیاهان خود توجه داشته باشید. برای مثال اگر گیاه شما به تغذیه متعادلی نیاز دارد یا در مرحله رشد و گلدهی است، این کود انتخاب مناسبی برای آن است. این محصول به دو شکل پودری و مایع در بازار وجود دارد که انتخاب هر کدام از آنها، به ترجیحات و نوع استفاده شما از آن بستگی دارد. تهیه این محصول از یک فروشگاه آنلاین معتبر و دریافت مشاوره‌های تخصصی، می‌تواند کمک شایانی به شما کند. در همین راستا، شیمی استور یکی از فروشگاه‌های عرضه کننده این محصول در حجم‌ها و بسته بندی‌های مختلف است. قیمت کود کامل سه بیست، با توجه به برند و بسته‌بندی در بسیاری از فروشگاه‌ها متغیر است. اما شما می‌توانید با مراجعه به شیمی استور از قیمت کود سه بیست ده کیلویی و تمامی وزن‌های آن مطلع شوید.

https://shimistore.com/product/npk-20-20-20te/