تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807938
شناسه : 3807938
تاریخ :
شهرستان همدان در جایگاه نخست جذب مشاغل خانگی و گلخانه‌ها اقتصاد ایران: همدان ـ معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان از کسب رتبه اول شهرستان همدان در جذب تسهیلات مشاغل خانگی و گلخانه‌ها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی‌مهر پیش از ظهر روز سه‌شنبه در همایش مشاغل خانگی شهرستان همدان با اشاره به گزارش آماری عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و گلخانه‌ها اظهار کرد: شهرستان همدان با پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۶۶ طرح و ۶۰ درصد عملکرد و پرداخت ۴۵ میلیارد تسهیلات گلخانه‌ها، رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان در دو حوزه مشاغل خانگی و گلخانه‌ها کسب کرده است.

وی افزود: عملکرد بانک‌ها در حوزه تسهیلات رضایت‌بخش نیست و از ۲۷۷ طرح معرفی شده به بانک، ۱۶۶ طرح موفق به اخذ تسهیلات شدند و بیش از ۱۰۰ طرح در صف انتظار دریافت وام هستند که بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اهتمام و اولویت بیشتری داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان تصریح کرد: استقبال مردم از مشاغل خانگی در سال‌های اخیر بسیار خوب و رو به رشد بوده و انتظار است بانک‌ها در راستای حمایت از تولید نگاه ویژه‌ای به مشاغل خانگی داشته باشند.

ربانی‌مهر یادآور شد: تسهیلات اشتغالزایی و عملکرد بانک‌ها در کارگروه اشتغال استان پیگیری و رصد می‌شود و در شش ماه اول سال پنج جلسه کارگروه برگزار و پیگیری‌های خوبی در راستای حمایت از تولید انجام شده است.