تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3807929
شناسه : 3807929
تاریخ :
لوکس‌ترین خودروی برقی وارداتی به ایران اقتصاد ایران: عصر خودرو- در بین خودروهای برقی وارداتی، آئودی Q۵ به نوعی لوکس‌ترین خودرو در بازار است. این کراس‌‌اوور ۷ نفره توسط معین خودرو در نسخه ۴۰ به بازار کشورمان عرضه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

معرفی آئودی Q5 E-TRON
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پسوند E-TRON در خودروهای آئودی به معنای تمام برقی بودن قوای محرکه خودروهای این برند است.

وقتی به این کراس اوور 7 نفره وارداتی نگاه می کنیم متوجه شباهت های بسیاری با Q4 می شویم. از جمله این شباهت ها میتوان به طراحی شبکه جلوپنجره، سپر، آینه های جانبی، گلگیر جلو، نمای جانبی، گلگیر عقب، چراغ های به هم پیوسته عقب و ... اشاره کرد. خیلی ساده تر که بگوییم انگار این خودرو یک Q4 کشیده شده‌تر است.

 

در نمای داخلی این شباهت بسیار زیادتر می شود. تا حدی که شما گاهی اشتباه می کنید که داخل کدام خودرو هستید! متریال به کار رفته همگی در سطح بالایی قرار دارند و مونتاژ درست به ما گوش زد می کند که این یک آلمانی چینی با کیفیت است. طراحی داشبورد به گونه ای است که مانیتور خودرو به سمت راننده متمایل است.

حسگرهای لمسی موجود در کابین و استفاده از تکنولوژی در این ضمینه، راننده را مشتاق به استفاده از آن می کند. از جمله این حسگرها می توان به چراغ های سقفی جلو و عقب، پنل سانروف، کنترلر لمسی سیستم مالتی مدیا و پرده سانروف اشاره کرد.

استفاده به جا از جیر و چرم روی رودری ها و دوخت قرمزی که روی صندلی ها به کار رفته سبب شده تا حس لوکس‌تری به سرنشینان القا شود. صندلی ها دربرگیرندگی خوبی دارند و مجهز به گرمکن و سردکن در ردیف جلو و گرمکن ردیف عقب هستند. نکته جالب وجود پرکن زیر زانو و گودی کمر صندلی سرنشینان جلو است.

مشخصات فنی
آئودی Q5 E-TRON تیپ 40 دارای موتور برقی با قدرت 204 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو در محور عقب در دسترس است. پیمایش این خودرو با ظرفیت باتری با ظرفیت 84Kw/h چیزی حدود 560 کیلومتر است که عدد قابل توجهی است. زمان مورد نیاز برای شارژ باتری‌های این خودرو در حالت AC (کند) 12 ساعت ولی در حالت DC (سریع) تنها 35 دقیقه است. شتاب 0-100 اعلامی کمپانی برای وزن 2325 کیلوگرمی این خودرو، حدود 9.3 ثانیه است که برای این ابعاد و اوزان عدد مناسبی به نظر می‌آید.

امکانات ایمنی و رفاهی
کراس‌اوور الکتریکی آئودی از لحاظ تجهیزات جزء خودروهای پرآپشن محسوب می‌شود. امکانات ایمنی در Q5 E-TRON شامل : 6 کیسه هوا (جلو، جانبی جلو، پرده‌ای)،ESC ، TCS، HAC، ترمزپارک برقی با اتوهلد و دستیار کمکی رانندگی(رادار نقطه کور، کروزکنترل تطبیقی، هشدار تشخیص مانع هنگام حرکت به سمت عقب، سیستم کمکی پارک دوبل، سیستم هشدار خروج از خط، حفظ خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان) است که در این خودرو از جان سرنشینان محافظت می‌کند.

با نگاهی به فهرست تجهیزات رفاهی این خودرو، می‌توان به این نتیجه رسید که Q5 الکتریکی جزء خودروهای پرآپشن دور جدید واردات است. سقف پانورامیک، درب صندوق برقی با سنسور پا، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، باز و بست اتوماتیک جلوپنجره، هدآپ دیسپلی، روکش صندلی ‌چرم، تنظیم برقی و گرمکن و سردکن صندلی سرنشینان جلو، گرمکن صندلی‌ سرنشینان ردیف دوم، شارژر وایرلس، مالتی مدیا 11.6 اینچی لمسی با اندرویداتو و اپل‌کارپلی، دستیار صوتی، سیستم صوتی با 7 بلندگو استاندارد، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه کاناله با فیلتر تصفیه ذرات ریز، چراغ‌های تماما LED با تکنولوژی ماتریکس، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، حالت رانندگی (اسپرت، اقتصادی و استاندارد)، تنظیم سفتی و نرمی سیستم تعلیق، سیستم استارت از راه دور، رینگ 20 اینچی آلومینیومی و صفحه کیلومتر 10.25 اینچی دیجیتالی از جمله امکاناتی است که در این خودرو می‌توان مشاهده کرد.