تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3807924
شناسه : 3807924
تاریخ :
رتبه بندی استان‌های کشور بر اساس میزان تحقق عدالت آموزشی اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نیاز به احداث نزدیک به ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشی گفت: تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور نوید بخش توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش و فرهنگیان بوده و پیام‌های خوبی برای همکاران خواهد داشت. در حال حاضر آموزش و پرورش و در یک نگاه کلی؛ ۱۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۴۴ دانش آموز، ۱۱۸ هزار ۳۸ مدرسه و ۱۹ هزار و ۴۳۶ مدرسه غیردولتی دارد.

وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی کل کشور بر اساس سند تحول بنیادین برای هر دانش آموز ۸.۳۹ متر مربع است که متوسط سرانه موجود کل کشور ۵.۲۸ متر مربع و هدف گذاری آن متناسب با قانون برنامه هفتم ۶.۱ متر مربع است.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به احداث نزدیک به ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بخش مواد آموزشی، در حال حاضر ۹۶۱ عنوان کتاب درسی، ۴۴۰ عنوان راهنمای معلم ،۴۲ عنوان مجله و ۶۶۸۰ رمزینه در رسانه‌های غیر مکتوب داریم.

وی افزود: میزان کاغذ مصرفی برای کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ هزار تن است.

وزیر آموزش و پرورش به روند تغییرات سهم اعتبارات غیر پرسنلی در بودجه آموزش و پرورش، مقایسه سرانه آموزشی در ایران و کشورهای جهان، سهم آموزش و پرورش ایران از نظر تولید ناخالص ملی، نسبت بودجه آموزش و پرورش به بودجه عمومی دولت و رشد جمعیت دانش آموزی اشاره کرد.

کاظمی با اشاره ضرورت توجه به عدالت‌آموزشی، به رتبه بندی استان‌های کشور بر اساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تشریح نقشه راه برنامه ۴ ساله وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین با تحول در برنامه درسی و معماری نظام آموزش و پرورش، تحقق احکام برنامه هفتم برای دستیابی به شاخص‌های ۲۱ گانه، ارتقای کیفیت مدارس دولتی، توسعه عدالت آموزشی با رویکرد پوشش تحصیلی و نصیب آموزشی برابر، تقویت هویت ملی و دینی در چهارچوب ارزش‌های دینی انقلابی و ملی، پرورش استعدادهای نخبگانی و مهارت آموزی با رویکرد هر دانش آموز یک مهارت توجه به اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان از برنامه‌های مهم و اولویت دار در برنامه ۴ ساله این وزارتخانه است.