تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3807919
شناسه : 3807919
تاریخ :
بهره‌برداری از چهار آب‌شیرین‌کن تا پایان سال اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره‌برداری چهار سامانه آب‌شیرین‌کن در دو استان هرمزگان و بوشهر تا پایان سال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای کشور، هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با تاکید بر این‌که تنوع‌بخشی به منابع آب از سیاست‌های کلی و مهم وزارت نیرو به شمار می‌رود و برای این موضوع برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام شده است تصریح کرد: تنوع‌بخشی منابع تأمین آب، ضریب اطمینان بالا در مقابل تغییرات اقلیمی ایجاد می‌کند و هر چه‌قدر منابع تأمین آب درون‌سرزمینی متنوع‌تر باشد، وضعیت پایدارتری در مقابل تغییرات جمعیتی، اقلیمی و جهانی ایجاد خواهد شد.

امینی با بیان این‌که ۱۰۵ پروژه آب‌شیرین‌کن در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۷ آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۵۱۱ هزار و ۱۸۵ متر مکعب در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری است گفت: ۱۸ آب‌شیرین‌کن دیگر در سراسر کشور با ظرفیت ۹۰ هزار و ۱۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال ساخت است که از این تعداد چهار آب‌شیرین‌کن در استان‌های بوشهر و هرمزگان با ظرفیت حدود ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند. او ادامه داد: در این چهار پروژه، آب‌شیرین‌کن میناب کرگان استان هرمزگان پس از گذشت هشت سال از عقد قرارداد برای ساخت آن تا پایان سال جاری با ظرفیت ۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در ۱۵ استان دیگر نیز احداث آب‌شیرین‌کن در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با تخصیص اعتبارهای لازم روند ساخت‌وساز آن‌ها با سرعت بیش‌تری ادامه پیدا کند.