تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3807904
شناسه : 3807904
تاریخ :
«رئالیسم عرفانی» در نشر صاد نقد و بررسی می‌شود اقتصاد ایران: نشست نقد و بررسی کتاب «رئالیسم عرفانی» نوشته محمد رودگر امروز سه شنبه ۱۷ مهر توسط نشر صاد برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «رئالیسم عرفانی» نوشته محمد رودگر امروز سه شنبه ۱۷ مهر توسط نشر صاد برگزار می‌شود.

کتاب «رئالیسم عرفانی» حاصل پژوهش‌ها و کنکاش‌های نویسنده در مقایسه رئالیسم عرفانی با رئالیسم جادویی با تأکید بر آثار مارکز است.

نویسنده این کتاب پس از یک دوره مستمر آموزش و تحقیق در زمینه ادبیات داستانی درمی‌یابد که آنچه امروزه ادبیات داستانی ایران از آن رنج می‌برد، فقدان واقع‌گرایی (رئالیسم) خاص ایرانی برگرفته از فرهنگ و هنر اصیل این سرزمین است. او در این کتاب تلاش کرده شاخصه‌های این نوع واقع گرایی بومی سازی شده باشد.

کتاب «رئالیسم عرفانی» مبانی نظری و شاخصه‌های اساسی این نوع واقع گرایی (تذکره نگاری تصوف) را چه در ساختار و چه در مبنا بررسی و با نزدیک ترین جریان ادبی دنیای معاصر (رئالیسم جادویی) با تاکید بر آثار مارکز مقایسه کرده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور مجید آقایی، محمد قائم خانی، میرشمس الدین فلاح هاشمی و پرویز شیشه گران از فعالان و کارشناسان حوزه ادبیات همراه است.

این‌برنامه امروز سه شنبه ۱۷ مهر از ساعت ۱۶ دفتر نشر صاد برگزار می‌شود.