تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3807889
شناسه : 3807889
تاریخ :
قهرمانی دختران در مهد تکواندو دنیا طعم و لذت دیگری داشت اقتصاد ایران: سرمربی تیم تکواندو دختران گفت: یکی از سخت‌ترین تورنمنت‌ها را با بهترین عملکرد به پایان رساندیم و واقعا رسیدن به عنوان قهرمانی در جایی که تکواندو یک رشته سنتی است، حلاوت و شیرنی خاصی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فاطمه صفرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رقابت های نوجوانان جهان که با قهرمانی ایران همراه بود، گفت: این مسابقات به دلیل حضور پرتعداد کشورهای شرکت کننده و بخصوص تیم‌های مدعی جهانی در سطح فنی بالایی برگزار شد. همیشه مسابقاتی که به میزبانی کره جنوبی برگزاری می‌شود، سختی‌های خاص خود را دارد. نوجوانان ما در این دوره عملکرد خوبی داشتند و ما موفق شدیم با هشت تکواندوکار به چهار مدال طلا و یک نقره رسیده و بالاتر از همه تیم‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

وی افزود: ۱۰ مدال طلای این مسابقات را هفت کشور کسب کردند. در این بین فقط ایران بود که ۴ طلا گرفت و 6 طلای دیگر را کره جنوبی، کرواسی، تونس، چین تایپه، فیلیپین و مراکش به دست آوردند. این موضوع نشان می‌دهد که همه کشورها روی مدال‌های این رشته در المپیک حساب کرده و برای آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی می‌کنند.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان ایران ادامه داد: کسب عنوان قهرمانی در این دوره با این سطح فنی آن هم در کره جنوبی خیلی ارزشمند بود. این مهم به دست نیامد مگر با تلاش همکارانم در کادر فنی و تلاش‌های شبانه روزی اعضای تیم که با حمایت‌های خوب مسئولان فدراسیون موفق شدیم اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته و با آمادگی کامل به مصاف رقبای خود برویم.

قهرمانی دختران در مهد تکواندو دنیا طعم و لذت دیگری داشت

صفرپور اظهار داشت: بر خلاف بسیاری از تیم‌ها، ایران با ۸ بازیکن در این مسابقات شرکت کرد و با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در هر وزن، یک تکواندوکار برای کسب مدال طلا حداقل باید ۶ مبارزه می‌کرد و این هم از سختی‌های این دوره بود که واقعاً تکواندوکاران ما دست به کار بزرگی زدند و بدون شک شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی بودیم.

وی در ادامه افزود: ما دو سال قبل در بلغارستان نایب قهرمان شدیم و برای ارتقا این جایگاه فدراسیون برنامه ریزی خوبی انجام داد و موفق شدیم در این دوره هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ تعداد مدال با عملکردی بهتر سکوی نخست جهان را تصاحب کنیم. ولی حفظ این جایگاه در دو سال آینده سخت و سخت‌تر خواهد شد.

سرمربی تیم نوجوانان افزود: این تکواندوکاران نوجوان آینده و پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستند. مسوولان فدراسیون بخصوص کمیته فنی به خوبی می‌دانند که توجه به این قهرمانان با استعداد و میدان دادن به آنها فرصتی برای ارتقا جایگاه تکواندو ایران در جهان است.

بهترین مربی تکواندو دنیا در خصوص کسب این عنوان هم گفت: برای دومین بار بود که از سوی کمیته برگزاری و پس از کسب عنوان قهرمانی، این عنوان به من اختصاص داده شد. ان شاالله بتوانم سومی را کسب کرده و به قولی هت تریک کنم.

وی در پایان از همه دست اندرکاران فدراسیون تکواندو بخصوص هادی ساعی رئیس و اصغر رحیمی دبیرکل فدراسیون برای فراهم کردن امکانات و اردوهای مختلف و ایجاد بستر مناسب برای دست یابی به این موفقیت تشکر کرد.