تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807874
شناسه : 3807874
تاریخ :
تصویب ۱۵ نیاز پژوهشی دستگاه های اجرایی استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از تصویب ۱۵ نیاز پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحمانی در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ۹ دستگاه اجرایی استان پیشنهادات پژوهشی خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام و از این تعداد ۱۵ طرح پژوهشی در جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان بیان کرد: بررسی میزان پدافند غیرعامل مراکز حوزه سلامت قزوین به روش مهندسی رزیلینس درسال ۱۴۰۳، بررسی میزان شیوع جرایم اتباع بیگانه و تحلیل آسیب‌های ناشی از مهاجرت اتباع در استان قزوین، بررسی ظرفیت‌های توسعه گردشگری ادبی استان و ارائه راهکارهای مؤثر به منظور معرفی استان قزوین به عنوان مقصد گردشگری ادبی طنز در کشور، پیشران‌ها و پسران ورزش سالمندان در استان قزوین، آسیب شناسی طلاق با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در استان قزوین، بررسی و امکان سنجی توسعه فناوری انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی و انرژی باد در بقاع متبرکه و اراضی موقوفات استان قزوین، پرورش تلفیقی آبزیان و محصولات کشاورزی در راستای استفاده بهینه از منابع آب در اراضی موقوفات استان قزوین، تعیین عوامل مؤثر و حد مجاز فرسایش آبی و بادی در تخریب خاک، تهیه سند جامع توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی از جمله نیازهای پژوهشی مصوب شده در استان قزوین بود.

رحمانی در خصوص انجام طرح‌های مطالعاتی در استان با اشاره به اینکه هدف اجرای طرح‌های کاربردی است، تصریح کرد: نتایج طرح‌های مطالعاتی باید به عنوان دستور کار در نظام تصمیم گیری و سیاست گذاری استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طبق ظوابط و رعایت قوانین، دستگاه‌های ذیربط و مشمول بعد از تصویب طرح پژوهشی در چهارچوب و میزان سقف اعتبارات پژوهشی که برای هر دستگاه مشخص شده هزینه نمایند و بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی و ثبت در سامانه سمات نسبت به اجرایی شدن طرح‌ها اقدام نمایند.

گفتنی است پژوهشگران، محقیین و علاقمندان می‌توانند جهت دستیابی به نیازهای پژوهشی، به آدرس سایت https://education.erqz-mporg.ir/ مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مراجعه نمایند.