تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3807768
شناسه : 3807768
تاریخ :
بزرگترین واحد آب و فاضلاب آمریکا گرفتار حمله سایبری شد اقتصاد ایران: بزرگترین شرکت تصفیه آب و فاضلاب آمریکا قربانی حمله سایبری شده که آن را وادار کرده صدور صورتحساب برای مشتریان را متوقف کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت «آمریکن واتر» که خدمات برای بیش از ۱۴ میلیون نفر در ۱۴ ایالت و ۱۸ واحد نظامی فراهم می کند، اعلام کرد روز پنجشنبه از فعالیت هایی غیرمجاز باخبر شده و به سرعت اقدامات حفاظتی از جمله خاموش کردن برخی سیستم ها را انجام داده است. این شرکت معتقد است واحدها یا عملیات هایش تحت تاثیر این رویداد قرار نگرفته اند و اعلام کرده کارمندانش مشغول تحقیق درباره ماهیت و گستره این حمله سایبری هستند.

شرکت مذکور اعلام کرد رویداد را به مقامات مجری قانون گزارش داده و با آنها همکاری می کند. همچنین آمریکن واتر اعلام کرد تا زمانیکه سیستم های آن در دسترس نیستند، مشتریان آن با هزینه های تاخیر روبرو نخواهند شد.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت شرکت، آمریکن واتر بیش از ۵۰۰ سیستم آب و فاضلاب در ایالت های کالیفرنیاف جورجیا، هاوایی، ایلینوی، ایندیانا، آیوا، کنتاکی، مریلند، میسوری، نیوجرسی، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینیا و ویرجینیای غربی را مدیریت می کند.