تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807713
شناسه : 3807713
تاریخ :
سیاست‌های اجرایی در کشور با سرشماری مشخص می‌شود اقتصاد ایران: زنجان- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: یکی از راه‌های مشخص شدن سیاست‌های اجرا شده در سطح کشور، سرشماری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرج امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی طی ماه‌های آبان و آذر امسال برگزار خواهد شد، افزود: سرشماری در همه کشورها انجام شده و از انواع آن می‌توان به سرشماری عمومی نفوس و مسکن، سرشماری کارگاهی و سرشماری کشاورزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این سرشماری‌ها در به دست آوردن اطلاعات پایه بخش کشاورزی و یا سایر بخش‌های مورد نظر نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مورد نیاز است، اظهار کرد: این سرشماری‌ها کمک می‌کند تا آثار سیاست‌های اجرا شده در سطح کشور و به تبع آن در استان مشخص شود.

امینی با بیان اینکه معمولاً این سرشماری‌ها در دوره‌های زمانی بین ۱۰ ساله اجرا می‌شود، تصریح کرد: آخرین سرشماری کشاورزی که انجام شده مربوط به سال ۱۳۹۳ بود که تاکنون در مجموع این سرشماری پنج دوره اجرا شده و این دوره، ششمین سرشماری محسوب می‌شود. همچنین طرح‌های آماری بخش کشاورزی در ۱۰ سال آینده نیز بر اساس فهرستی که از بهره‌برداران کشاورزی به دست می‌آید، به کمک این سرشماری اجرا خواهد شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با یادآوری اینکه هم‌اکنون در حال تدارک و ایجاد ستادهای سرشماری استان و شهرستان‌ها هستیم، ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی برای رده‌های مختلف سرشماری نیز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سرشماری از ۱۲ آبان‌ماه تا ۲۶ آذرماه به طول خواهد انجامید، خاطرنشان کرد: سرشماری یک کار ملی است، بنابراین آداب اجرایی خود را دارد، به طوری که سرشماری معمولاً با فرمان ریاست جمهوری و مصوبات هیأت وزیران به انجام می‌رسد.

امینی با بیان اینکه برای اجرای سرشماری در کل کشور سازمانی با نام سازمان سرشماری انجام وظیفه می‌کند، عنوان کرد: تعداد نیروهایی که ما در سازمان سرشماری استان زنجان داریم ۳۵۰ نفر است.