تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807712
شناسه : 3807712
تاریخ :
بازگشایی مدارس کلاف ترافیک همدان را سردرگم‌تر کرد اقتصاد ایران: همدان- با آغاز مهر و بازگشایی مدارس ترافیک در همدان چندین برابر افزایش پیدا کرده و به کلافی سردرگم تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها _ محمدرضا بهرامی‌صفت: در چند سال اخیر با گسترش زندگی شهری و ماشینی و در کنار آن افزایش چندین برابر پلاک‌گذاری خودروها باعث شده تا دیگر خیابان‌ها توان این همه ظرفیت خودرو را نداشته باشند.

در کنار آن ضعف شهرداری‌ها به عنوان بازیگر اصلی مدیریت ترافیک شهری در افزایش ترافیک بسیار مشهود است.

جمعیت شهر همدان هم در چند سال اخیر افزایش داشته و امروز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشورمان شناخته می‌شود اما در کنار این افزایش جمعیت، توسعه زیرساخت‌های مدیریت شهری را در همدان شاهد نیستیم.

همدان به عنوان یک کلان‌شهر بزرگ به تعداد انگشتان یک دست تقاطع هم‌سطح و غیر همسطح ندارد و آنهایی هم که امروز به بهره‌برداری رسیده‌اند از زمان اجرا تا تکمیل چرخه تاریخی را طی کرده‌اند و به قول شهروندان همدانی جز میراث تاریخی شهر هستند، نمونه آن هم پل فرهنگیان و چراغ قرمز همدان که بعد از چالش‌های متعدد افتتاح شدند.

بازگشایی مدارس کلاف ترافیک همدان را سردرگم‌تر کرد/شهرداری درخواب

همچنین امروز روز نقاط کور ترافیکی زیادی در همدان وجود دارد مانند میدان مدرس و چهارراه پیشاهنگی که شهرداری همدان توان اجرای تقاطع در این مکان‌ها را ندارد و حواشی متعددی را در این مدت با استانداری همدان و شورای همتا گذرانده است.

به طور قطع یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری کنترل ترافیک شهر با اجرای پروژه‌های روگذر و زیرگذر، اصلاحات هندسی مسیر، هوشمندسازی کنترل ترافیک و نصب دوربین و در کنار گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است که شهرداری همدان در اجرای این وظایف ضعیف عمل کرده است.

بازگشایی مدارس در دو هفته گذشته کلاف ترافیک همدان را پیچیده‌تر کرده و در زمان بازگشایی مدارس، خیابان‌های همدان به معنای واقعی قفل می‌شوند و مردم در ترافیک شدید گرفتار می‌شوند.

شهرداری همدان در اجرای مصوبات شورای همتا کوتاهی کرده است

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ترافیک همدان را باید در ابعاد مختلف بررسی کرد، اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری کنترل ترافیک بوده که شهرداری همدان کوتاهی‌هایی در این زمینه داشته و در اجرای مصوبات شورای همتا کم‌کاری کرده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: در همتا گذشته مصوب شد در میدان امام حسین (ع) یک پل روگذر اجرایی شود اما شهرداری همچنان آن را اجرا نکرده است.

وی با بیان شهرداری نسبت به نقاط کور ترافیکی هم بی‌تفاوت بوده است، گفت: میدان مدرس و چهارراه پیشاهنگی دو نقطه کور ترافیکی همدان بوده که برای میدان مدرس تقاطع غیر همسطح پیش‌بینی شد که شورای همتا ایراداتی را به اجرای پروژه به شهرداری گرفت که امیدواریم شهرداری همدان در برطرف کردن این ایرادات و اجرایی شدن پروژه جهت رفاه شهروندان کوتاهی نکند که تا به امروز شاهد اتفاقی نبوده‌ایم.

بازگشایی مدارس کلاف ترافیک همدان را سردرگم‌تر کرد/شهرداری درخواب

حیدری خاطرنشان کرد: اگر شهرداری همدان به طور دقیق به وظایف خود عمل کند قطعاً شاهد کاهش معضل ترافیک همدان خواهیم بود.

وی با اشاره به ضعف حمل و نقل عمومی در همدان بیان کرد: یکی از راه‌های کاهش ترافیک گسترش حمل و نقل عمومی بوده که امروز در همدان ما با ضعف حمل و نقل عمومی مواجه هستیم و باز هم شهرداری همدان مقصر است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان عنوان کرد: در حال حاضر نیاز همدان ۲۵۰ اتوبوس بوده در حالی که ما تنها بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ اتوبوس داریم و یک خلع بسیار بزرگ در این میان وجود دارد که کمر حمل و نقل عمومی را شکسته است.

حیدری با بیان اینکه مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان بی اعتماد شده‌اند، گفت: کمبود اتوبوس باعث ساعت‌های معطلی در جایگاه‌های اتوبوس شده و بی‌اعتمادی به وجود آورده است.

وی افزود: امیدواریم شهرداری همدان به عنوان بازیگر اصلی ترافیک نقش خود را به ایفا کند تا شاهد نارضایتی شهروندان شریف همدان نباشیم.

شهرداری همدان در کنترل ترافیک شهری ضعیف عمل کرده است

عباس پوریانی یکی از شهروندان همدانی نیز با گلایه نسبت به معضل ترافیک همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز به روز وضعیت ترافیک در همدان بدتر می‌شود و اگر امروز مدیریت شهری فکر به حال این روند نکند شهر به طور کامل قفل خواهد شد.

این شهروند همدانی افزود: همدان به نسبت خیلی از استان‌های اطراف از نظر زیرساخت شهری بسیار عقب مانده و شهرداری همدان نتوانسته برای کنترل ترافیک اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما در همدان ضعف زیرساخت‌های مدیریت شهری داریم، بیان کرد: ما به اراک، اصفهان، تبریز، مشهد و همین استان‌های اطراف‌مان که سفر می‌کنیم هر قدم چندین تقاطع هم‌سطح و غیر همسطح ایجاد شده اما همدان برای زدن یک روگذر و زیرگذر باید ۱۰ سال صبر کنیم.

پوریانی خاطرنشان کرد: یک دهه ما پیر شدیم تا یک پل فرهنگیان و چراغ قرمز در همدان افتتاح شد، شما نگاه کنید در حال چند نقطه کور ترافیکی همدان نیازمند پل روگذر و زیرگذر است اما شهرداری همدان فقط بتواند سالانه از پرسنل خود را افزایش دهد و با افتخار بگوید ما ۴ هزار بیشتر پرسنل داریم و ماهیانه ۷۰ میلیارد تومان حقوق می‌دهیم.

بازگشایی مدارس کلاف ترافیک همدان را سردرگم‌تر کرد/شهرداری درخواب

وی با بیان اینکه شهرداری همدان دچار سیاست‌زدگی شده و برای پیشرفت شهر اقدامی انجام نمی‌دهد، گفت: نگاه کنید در این دوره ۴ سال کلنگ کدام پروژه در همدان به زمین زده شده این کاش حداقل کلنگ دو پروژه زیرگذر و روگذر را برای دلخوشی مردم به زمین می‌زدند.

این شهروند همدانی خاطرنشان کرد: در بحث حمل و نقل عمومی که همدان فاجعه بوده و باید ساعت‌ها برای آمدن یک اتوبوس در سرما و گرما و برف و باران در ایستگاه معطل شویم تا اتوبوس‌های بی‌کیفیت فرسوده از راه برسند.

وی با اشاره به ورود ماشین‌های سنگین و اتوبوس‌های برون شهری در داخل همدان گفت: فکر کنم تنها شهر ایران باشیم که کنار گذر نداریم و تمام ماشین‌های سنگین تریلی و خاور وارد شهر شده و در کنار آسیب زدن به زیرساخت‌های شهری و آلودگی هوا باعث افزایش ترافیک همدان نیز شده‌اند.

وی افزود: نمی‌دانم مسئولان ما خواب هستند که بعد از چند دهه فکری به حال این معضل نکرده‌اند.

در پایان گفتنی است؛ امروز ترافیک همدان به یک معضل و چالش بزرگ تبدیل شده که اگر فکری به حال آن نشود در سال‌های آینده باید منتظر قفل شدن کامل شهر همدان باشیم.

باید مدیریت ارشد استان، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و شهرداری با همکاری و همفکری قدم‌های گسترده‌ای برای حل این معضل بردارند و اگر شهرداری همدان به تنهایی توان حل معضل ترافیک ندارد در سطح کلان استان فکری به حال این معضل شود.