تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3807698
شناسه : 3807698
تاریخ :
آقای پورمحمدی! مگر ما مسئول رسوب اعتبارات در بانک ها هستیم؟ اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر رسوب اعتبارات اشتغال در بانک ها انتقاد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال با انتقاد از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای پورمحمدی در صحبت‌های خود گفت که ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات بخش اشتغال در بانک‌ها رسوب کرده و سوال بنده آن است که آیا ما مسئول رسوب شدن پول در بانک‌ها هستیم؟ دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مسئول هستند و نباید پول در بانک رسوب می‌کرد.

وی ادامه داد: با همکاری مجلس یازدهم و دولت سیزدهم حساب پیشرفت و عدالت برای بخش اشتغال ایجاد شد و ما این صندوق را ایجاد کردیم تا اهرمی برای اشتغال باشد و هر سال منابع بخش اشتغال تخصیص پیدا کند و بر آن نظارت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال اعتباراتی تخصیص داده شده اما رئیس سازمان برنامه و بودجه به راحتی می‌گوید که پول نمی‌دهیم و ۳۱ همت از اعتبارات اشتغال در بانک‌ها رسوب شده است.

قالیباف در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: ما الان در حال بررسی یک موضوع مهم و آن هم اشتغال هستیم اما برخی از نمایندگان آنطور که باید و شاید به محتوای جلسه توجه نمی‌کنند. اگر مطلب و نامه‌ای دارید به دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی دهید و در جلسات نظارتی، نباید درگیر موضوعاتی دیگر باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در شرایط کمبود منابع هستیم و اگر هم پولی وجود دارد باید با همکاری دولت و مجلس تخصیص پیدا کند. موضوع اشتغال و تولید بسیار مهم است و همه ما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.