تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3807622
شناسه : 3807622
تاریخ :
موسسه خیریه‌ای که حافظ سلامت شهروندان است اقتصاد ایران: خیریه سلامت شهرستان سلماس، در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در برطرف ساختن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان و روستاهای اطراف داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه خیریه سلامت شهرستان سلماس، با حمایت واحد خیرین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس فعالیت می‌کند و در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در برطرف ساختن زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان و روستاهای اطراف داشته است.

فعالیت‌های خیریه سلامت شهرستان سلماس، با حمایت‌های مجمع خیرین سلامت کشور بوده و این خیریه در راستای تهیه، تجهیز و رسیدگی به بخش سلامت محرومان فعالیت می‌کند.

در سال‌های اخیر، فعالیت مؤسسه پیرامون تبلیغ برای جذب خیرین و کسب سرمایه‌های لازم برای رسیدگی به وضعیت محرومان در حوزه سلامت بوده است؛ از این رو احداث ساختمان دیالیز و تأمین اعتبار خیریه برای خرید دستگاه‌های دیالیز و تجهیزات لازم، یکی از اقدامات مهم این خیریه در سال‌های گذشته بود.

در احداث ساختمان بیماران دیالیز، با همت چندین خیّر و به کمک یکدیگر، هزینه‌های خوبی برای ایجاد این مجتمع جمع‌آوری شد و علاوه بر احداث بنا، تجهیزات و دستگاه‌های لازم نظیر ماسک‌های اکسیژن، تخت‌ها، دستگاه‌های دیالیز و سایر ملزومات، خریداری شد.

ساخت خانه بهداشت با عقد تفاهم‌نامه با خیرین

نقش خیرین بومی منطقه در ساخت و تجهیز کانون‌های سلامت بهداشت محرومان را حیاتی است. این مؤسسه با حمایت مستقیم خیرین و با عقد تفاهم‌نامه صورت گرفته و مجمع خیرین سلامت، متعهد می‌شود که با صدور حکم و توافق طرفین، به یک سری از توافقات دوطرفه عمل کند؛ از این رو ساخت خانه بهداشت نیز با اعتباری نزدیک به ۶ میلیارد ریال، تماماً از جانب کمک‌های خیرین، تأسیس و بنا شد.

ساخت درمانگاه در روستاهای اطراف شهرستان با تجهیزات کامل و امکانات مناسب برای سلامت روستاییان، از دیگر اقدامات مهمی بود که به لطف و اراده خیرین شهرستان، به انجام رسید و عملی شد.