تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3807563
شناسه : 3807563
تاریخ :
انتقاد مربی والیبال از لیگ بانوان؛ ملی‌پوشان بلاتکلیف ماندند اقتصاد ایران: سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران از وضعیت لیگ برتر بانوان انتقاد کرد و گفت: باشگاه‌ها نسبت به تیمداری در لیگ بانوان تمایل ندارند و این شرایط باعث شده بازیکنان ملی‌پوش بلاتکلیف بمانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

میترا شعبانیان سرمربی تیم والیبال ذوب آهن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت مطالبات از باشگاه ذوب آهن و شکایت از آن‌ها گفت: متأسفانه باشگاه ذوب آهن تنها ۳۷ درصد از مطالبات ما را از سال گذشته پرداخت کرده و همین موضوع باعث شد ما برای دریافت مطالباتمان از این باشگاه شکایت کنیم، هنوز اتفاقی نیفتاده و منتظر هستیم که جلسه کمیته انضباطی در روزهای آینده برگزار شود.

وی در واکنش به اینکه به احتمال زیاد باشگاه ذوب آهن دیگر در رشته‌های غیرفوتبالی تیمداری نخواهد کرد، گفت: امیدوارم این خبر هنوز قطعی نشده باشد، به هر حال ذوب آهن یکی از باشگاه‌های ریشه دار در ورزش ایران است که در خیلی از رشته‌های ورزشی از جمله، بسکتبال، هندبال، والیبال و والیبال نشسته تیمداری کرده است. از شنیدن این خبر متأسف شدم و خیلی بد است که مسئولان این باشگاه همه رشته‌ها را به خاطر فوتبال آقایان منحل کردند.

سرمربی سابق تیم والیبال ذوب آهن تأکید کرد: من نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده که این باشگاه ریشه دار چنین تصمیمی گرفته است. به هر حال این باشگاه به ما بدهکار است و تنها ۳۷ درصد از مطالبات ما را پرداخت کرده و موظف هستند که بدهی ما را پرداخت کنند. این درست نیست که باشگاه ذوب آهن پول ما را نمی‌دهد چون اصلاً با بانوان قراردادهای بالایی بسته نمی‌شود و انصاف نیست که همین رقم پایین قرارداد هم پرداخت نشود.

شعبانیان همچنین با اشاره به وضعیت لیگ برتر والیبال بانوان گفت: متأسفانه الان وضعیت لیگ برتر والیبال بانوان خیلی بد شده و تکلیف تیم‌های شرکت‌کننده مشخص نیست. برخی باشگاه‌ها از تیمداری در لیگ خودداری کردند و برخی دیگر هم که قصد تیم‌داری دارند از بازیکنان بومی استفاده می‌کنند و همین باعث شده که بازیکنان ملی‌پوش بلاتکلیف باشند. این شرایط تنها به والیبال ایران آسیب می‌زند. خیلی جالب است که وضعیت لیگ دسته یک مشخص شده اما سوپرلیگ هنوز مشخص نیست چه تیم‌هایی شرکت می‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: معمولاً بازیکنانی که در سوپرلیگ جذب تیمی نمی‌شوند به لیگ دسته یک می‌روند، اما در والیبال ایران این روند برعکس شده؛ یعنی بازیکنان ملی‌پوش جذب لیگ دسته یک می‌شوند چون وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ برتر مشخص نیست و بازیکنان هم برای اینکه بدون تیم نمانند مجبورند به لیگ دسته یک بروند. در حال حاضر آن طور که من شنیدم تیم‌های پیکان، مهرسان، ذوب آهن در لیگ تیمداری نمی‌کنند مابقی تیم‌هایی هم که در لیگ حضور دارند به دلیل وضعیت اقتصادی به دنبال بومی‌گرایی هستند.

شعبانیان عنوان کرد: با این شرایط اوضاع اصلاً جالب نیست و من نمی‌دانم چرا برای لیگ برتر والیبال بانوان هیچ کاری انجام نمی‌دهند! به نظرم تمام تمرکز فدراسیون والیبال روی آقایان است و همه باشگاه‌ها به دنبال تیمداری در بخش والیبال آقایان هستند، اما به بانوان توجهی ندارند. واقعاً حیف است ما بازیکنان زیادی داریم که همگی مستعد هستند و باید در لیگ حضور داشته باشند. خیلی از بازیکنان با من تماس می‌گیرند و ابراز نگرانی می‌کنند اما کاری از دست ما برنمی‌آید.

وی گفت: ای کاش اینقدر که به برگزاری کلاس‌های دانش افزایی اهمیت می‌دادند به مربیان بین‌المللی که تا به این اندازه در ایران رشد می‌کنند هم اهمیت می‌دادند؛ این مربیان دانشی که یاد می‌گیرند را باید به صورت عملی اجرا کنند و در تیمداری خودشان را محک بزنند. هر مربی هر چقدر هم تئوری یاد بگیرد تا زمانی که تیمداری نکند، رشد نخواهد کرد.

شعبانیان خاطرنشان کرد: من حتی با تیم صنعتگران امید، طبیعت صحبت کردم ولی گفتند که در بخش بانوان تیمداری نمی‌کنند در حالی که این باشگاه‌ها توانایی تیمداری دارند اما انجام نمی‌دهند. به نظر شما در این موضوع چه کسی مقصر است؟! چه کسانی باید رایزنی کنند تا این باشگاه‌ها برای تیمداری در لیگ بانوان تمایل داشته باشند؟!

وی گفت: برخی از اسپانسرهای لیگ بانوان دلسرد شدند و دیگر قصد تیمداری ندارند؛ در صورتی که آن‌ها خیلی زود با بازیکنان تسویه کردند اما متأسفانه به آن‌ها بی توجهی کردند و در نهایت دلسرد شدند. حتی برخی از این اسپانسرهای بخش خصوصی تمایل داشتند دو تیم در لیگ برتر داشته باشند اما متأسفانه بی‌توجهی به آن‌ها باعث دلسردی شد.