تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3807553
شناسه : 3807553
تاریخ :
واکسن آبله میمون تا چه زمانی نقش حفاظتی دارد؟ اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌هایی که از طریق واکسیناسیون mpox (آبله میمون) ایجاد می‌شوند، طی ۶ تا ۱۲ ماه ناپدید می‌شوند و بر نیاز به دوزهای یادآور برای حفظ محافظت قوی تاکید می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، Mpox ویروسی است که به سرعت گسترش می‌یابد و عمدتاً از طریق تماس نزدیک پوست به پوست به خصوص در حین رابطه جنسی منتقل می‌شود. علائم آن عبارتند از تب، بثورات دردناک یا زخم و غدد لنفاوی متورم.

شیوع mpox که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و بیش از یک سال بعد اعلام شد، به سرعت به کشورهای دیگر خارج از آفریقا گسترش یافت، مسئله‌ای که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده بود. اکنون، ظهور یک سویه جدید و بالقوه شدیدتر از ویروس قبلی در جمهوری دموکراتیک کنگو، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشته است تا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، از اول سپتامبر، شیوع جدید mpox در آفریقا منجر به بیش از ۵۲۶۵ مورد تأیید شده، ۱۸۷۳۷ مورد مشکوک و ۶۱۷ مرگ در ۱۴ کشور آفریقایی شده است.

مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که در طول شیوع ۲۰۲۲ واکسینه شده‌اند، برای محافظت مداوم نیاز به یک دوز یادآور تقویت کننده دارند.

برای رسیدن به این نتیجه، تیم تحقیق پاسخ‌های ایمنی را در طول ۱۲ ماه در ۴۵ نفر که در طول شیوع واکسن mpox دریافت کرده بودند یا تشخیص تأیید شده mpox داشتند، اندازه گیری کردند.

با مقایسه پاسخ آنتی بادی و سلول‌های T در ابتدا، در سه هفته و سپس هر سه ماه تا یک سال، آنها دیدند که حفاظت تولید شده از طریق واکسن تا حد زیادی در عرض ۶ تا ۱۲ ماه کاهش می‌یابد.

برای مهار شیوع سال ۲۰۲۲، مقامات بهداشت عمومی اولویت واکسیناسیون را برای گروه‌هایی با خطر خاص ابتلاء به mpox، از جمله افرادی که شریک جنسی جدید یا چندگانه داشتند، مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و پرسنل آزمایشگاه، و افرادی که به مقصدی سفر کرده‌اند که ویروس در آن شناسایی شده است، تعیین کردند.

محققان خاطرنشان کردند مطالعات انسانی بزرگ‌تر برای ارزیابی اثربخشی واکسن در طول زمان مورد نیاز است.