تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807485
شناسه : 3807485
تاریخ :
چهل و هشتمین سالروز صعود مشترک ایران و ژاپن برگزار می‌شود اقتصاد ایران: همدان- رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: چهل و هشتمین سالروز صعود مشترک ایران و ژاپن نکوداشت محمدجعفر اسدی برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنکار مهر، رضوان سلماسی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهل هشتمین سالروز صعود مشترک ایران و ژاپن اظهار کرد: چهل و هشتمین سالروز صعود مشترک ایران و ژاپن نکوداشت محمدجعفر اسدی برگزار می‌شود.

وی افزود: محمدجعفر اسدی اولین ایرانی فاتح قلل ۸ هزار متری است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با اشاره به فعالیت این هیئت گفت: هر ۱۰ شهرستان استان همدان فعال بوده و ۱۷ باشگاه نیز در استان فعالیت می‌کنند.

سلماسی خاطرنشان کرد: همچنین ۷ هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته دارای بیمه ورزشی در رشته کوهنوردی و سنگنوردی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در این ایام میزبانی‌های مختلفی در استان همدان داشتیم، بیان کرد: مسابقات جام فجر، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و چندین دوره مسابقات داخلی و انتخابی در استان همدان برگزار کردیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان عنوان کرد: بهمن سال گذشته برای دیواره سنگنوردی مسابقات جام فجر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و با زیرساخت‌هایی که در حال حاضر داریم شرایط برای برگزاری میزبانی‌های ملی و فراملی در همدان فراهم است.

سلماسی با اشاره به گروه‌های کوهنوردی گفت: فعالیت گروه‌های کوهنوردی زیر نظر باشگاه‌های کوهنوردی مجاز بوده و سایر گروه‌هایی که مجوزی از ما و اداره کل ورزش و جوانان ندارند مجاز به فعالیت نیست.

وی افزود: در همدان در هفته چندین هزار نفر به واسطه نزدیک کوهستان الوند به کوهپیمایی می‌روند و اگر گروه‌های کوهنوردی خلاف عفت عمومی فعالیت نکنند و در راستای ورزشی باشند ما مشکلی نداریم.