تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807466
شناسه : 3807466
تاریخ :
گروه‎ های تئاتردر رویداد«بچه‎ های مسجد»به استعدادیابی کمک می کنند اقتصاد ایران: رشت- رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه حل مسائل اجتماعی با کمک هنر امکان پذیر است، گفت: گروه های هنری و تئاتر در رویداد «بچه های مسجد» به استعدادیابی کمک می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول منفرد امروز دوشنبه در نشست رسانه‌ای دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» استان گیلان در رشت اظهار کرد: برای حل مسائل اجتماعی باید از ظرفیت هنر و هنرمندان بهره گرفت.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه هنر می‌تواند به حل مسائل اجتماعی کمک کند، گفت: تعامل مدیریت فرهنگی با هنرمندان می‌تواند به حل مسائل اجتماعی بیانجامد.

منفرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله بیان کرد: رژیم اسرائیل نسل کشی آشکار را در فلسطین و غزه انجام داده اما آینده فلسطین روشن است و نسل فلسطینی روز به روز زنده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دنبال نسل کشی است، افزود: نسل امروز جهان اسلام سرشار از نبوغ، هنر و استعدادهای درخشان است.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه اقتدار، امنیت و آرامش امروز مدیون شهدا هستیم، گفت: شهدا مایه آرامش، اقتدار و همبستگی ملی هستند و باید قدر دان آنها باشیم.

منفرد با اشاره به برگزاری دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» در گیلان اضافه کرد: گیلان به شدت از کارهای نمایشی و غیر واقعی در حوزه فرهنگ رنج می‌برد و این در حالی است که کار فرهنگی واقعی در دل محلات اتفاق می‌افتد و دستگاه‌های فرهنگی باید خودشان را با محلات هماهنگ کنند.

به گفته وی، هدف از برگزاری رویداد نمایشی «بچه های مسجد» حضور در محلات حاشیه شهر و دیدن استعدادها در کنار محرومیت‌ها است که باید استمرار داشته باشد.

منفرد با بیان اینکه کشف استعدادهای هنری در محلات و مناطق حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، گفت: مشارکت مردم، گروه‌های هنری و تئاتری در رویداد «بچه های مسجد» به استعدادیابی کمک می‌کند.

رئیس حوزه هنری گیلان با اشاره به اهداف و برنامه‌های مردم محور این نهاد بیان کرد: حوزه هنری گیلان به دنبال کار واقعی است که در دل محلات و به دست اصحاب تئاتر استان رقم می‌خورد.

منفرد اضافه کرد: سال گذشته سه مسجد به رویداد «بچه های مسجد» پیوستند که امسال این تعداد به ۹ مسجد رسیده است.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه مسجد می‌تواند به وفاق در حوزه فرهنگ کمک کند، افزود: پیوند بین هنر و مسجد و هنر بین مردم از ضروریات است.