تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807461
شناسه : 3807461
تاریخ :
واریز اعتبار ارزش افزوده روستاها در استان تهران اقتصاد ایران: تهران- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران از واریز هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده روستاها به حساب دهیاری‌ها و فرمانداری‌های این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حبیب موسوی روز دوشنبه در تشریح اهم اقدامات سه ساله اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران اظهار کرد: طی مدت مذکور و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه امور روستایی، چارت سازمانی دهیاری‌ها، تهیه و ابلاغ شد و تشکیلات دهیاری‌ها به روز رسانی و ساماندهی شده است.

موسوی با اشاره به پیگیری واریز اعتبارات ارزش افزوده روستاها به حساب دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در نقاط فاقد دهیاری، طی سه سال گذشته گفت: در این خصوص مجموعاً حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در ادامه به پیگیری و اخذ کد دستگاه اجرایی برای ۳۶ دهیاری واجد شرایط استان در مرحله اول اشاره کرد و افزود: پیگیری برای اخذ شناسه اجرایی برای سایر دهیاری‌های واجد شرایط که دارای مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان می‌باشند در دستور کار پیگیری سال جاری این اداره کل قرار دارد.

موسوی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۸ خودرو حمل زباله سبک برای دهیاری‌های استان اختصاص یافته است همچنین با توجه به اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در تعیین میزان حقوق و مزایای دهیار، تشکیلات سازمانی دهیاری‌ها و بکارگیری نیروهای شاغل در دهیاری‌ها مؤثر است و ساختار تشکیلاتی هر دهیاری متناسب با آخرین درجه مصوب انجام می‌شود، ۴۷۳ دهیاری استان تهران نیز با تدابیر اداره کل درجه بندی شده‌اند.

وی در ادامه، حسابرسی عملکرد مالی دهیاری‌ها، پیگیری عقد قرارداد چهار طرح گردشگری روستایی، تعریف و تصویب شاخص‌های فرسودگی بافت روستایی در اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، اخذ مجوز آزمون استخدامی دهیاری‌ها به تعداد ۳۰۰ نفر و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه مدیریت روستایی (دهیاران شوراها و کارکنان دهیاری‌ها) در طول سه سال اخیر طبق برنامه زمانبندی را از دیگر اقدامات مؤثر اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران دانست.