تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807452
شناسه : 3807452
تاریخ :
راه هدایت و نجات داشتن معرفت نسبت به اهل بیت (ع) است اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از انسان‌ها نسبت به اهل بیت (ع) معرفت پیدا نمی‌کنند و بی معرفتی به اولیای خدا بی معرفتی به آنهاست، همانطور راه هدایت و نجات خود همین امر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی شامگاه دوشنبه در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: امام زادگان به رسول الله (ص) منتصب هستند و اگر افرادی در کنار آنها به درجاتی نرسیدند، کوتاهی از خودشان بوده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت معصومه (س) زمینه رسیدن به بسیاری از کمالات برای آنها فراهم بود و به چنین درجاتی رسیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: در زیارت حضرت معصومه (س) قبل از اینکه انتصاب حضرت به امام کاظم (ع) یاد شود، در زیارتش آمده که اول دختر رسول الله (ص) است و این نشان دهنده شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام است.

وی افزود: امام کاظم (ع) فرمودند اگر تمامی خوبی‌های عالم تبدیل به یک شخص شود، حضرت معصومه سلام الله علیها خواهد شد و دخترم بهترین خلق زمین از جهت عناصری است.

حجت الاسلام میرشفیعی تصریح کرد: مهمترین شرافت حضرت معصومه (س) این است که دختر رسول الله (ص) است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از جهت کرامت‌ها، صفات و کمالات دختر رسول الله بودن سرمایه بسیار بزرگی است و ما خدمت حضرت معصومه (س) اول به امر امام رضا (ع) می‌گوییم که السلام علیک یا بنت رسول الله و بنت امیرالمومنین.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: این انتصاب مایه افتخار است، چراکه بانو حضرت معصومه (س) به بهترین زنان یاد شده است و اینها تجلی انوار حضرت حق هستند.

وی یادآور شد: یکی از کلیدها و راه و رمزهای رسیدن به معرفت اهل بیت (ع) این کلمه است که امیرالمومنین علیه السلام فرمود احدی از این امت با رسول الله و اهل بیتش مقایسه نکنید.

حجت السلام میرشفیعی عنوان کرد: کسانی که در این دنیا گرفتار شدند، خود را با اهل بیت (ع) و رسول الله (ص) قیاس می‌کردند و ما نمی‌توانیم چنین انوار مقدس الهی و شجره طیبه را با خود قیاس کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: این راه قیاس باید مسدود شود، تا راه معرفت باز شود چراکه خدا برای آنها تدارک ویژه‌ای دیده است.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها نسبت به اهل بیت (ع) معرفت پیدا نمی‌کنند و بی معرفتی به اولیا خدا بی معرفتی به آنهاست، همانطور راه هدایت و نجات خود همین امر است.

وی گفت: رسول الله (ص) به سلمان فارسی فرمودند در امر دنیا به زیر دستی نگاه کن تا خرسند و قانع باشی و در درجات کمال به بالا دستی‌ها و اولیا الهی نکاه کن که چه عظمتی داشتند.

حجت الاسلام میرشفیعی اظهار کرد: رسول الله (ص) فرمودند انبیا و اولیا الهی از نور عظمت خدا آفریده شده‌اند و از روزی که نور آنها آفرین شد خداوند جمعی از فرشتگان را موظف کرد تا از آنها حراست کنند و غذای آنها ذکر و تسبیح خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انبیا الهی نیامدند در دنیا چیزی برای خود کسب کنند، آنها آمده‌اند تا دست ما را بگیرند و تمام جن و انس تسبیح را از اولیا الهی یاد گرفتند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: از عظمت حضرت معصومه (س) و عبدالعظیم حسنی (ع) بی خبر هستیم و یکی از ویژگی‌های عبدالعظیم حسنی این بود که قرآن را استنساق می‌کرد، به تعبیری می‌نوشت و مزد خود را بین فقرا تقسیم می‌کرد.

وی ادامه داد: زمینه شکل گیری شخصیت، مربی است، بنابراین موعظه و پندهای اهل بیت و اولیا الهی بهترین مربی انسان‌ها هستند و به تعبیری اینها نفوس مؤثری دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: عبدالعظیم حسنی (ع) محضر حجت خداوند را درک می‌کرد و ما مردم محروم هستیم ولی متأسفانه این کرامات حضرت معصومه (س) و عبدالعظیم حسنی (ع) ذکر نشده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: تمام این مصیبت‌های عالم برای عدم برخوردار از معرفت الهی و اهل بیت است و گرفتاری‌ها بدین جهت نشأت می‌گیرند.

حجت الاسلام میرشفیعی خاطرنشان کرد: کیمیای مقدس و محبت اهل بیت علیهم السلام گره از کار انسان‌ها باز می‌کند و باید به اهل بیت متوسل شویم و خود را از ذات قدسی آنان دور نکنیم.