تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807451
شناسه : 3807451
تاریخ :
زنجانی‌ها ۱۲۵ میلیارد ریال به بقاع متبرکه زنجان کمک کردند اقتصاد ایران: زنجان- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: مردم استان در نیمه نخست امسال در قالب طرح مودت ۱۲۵ میلیارد ریال در اداره امور بقاع متبرکه استان کمک کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام موسی موسوی در جلسه بررسی و ارزیابی برنامه‌های بقاع متبرکه استان، افزود: طرح مودت سازمان اوقاف و امور خیریه از سالهای گذشته اجرا و پیگیری می‌شود.

وی افزود: مصادیق این طرح شامل کمک‌های غیرنقدی مثل فرش، اهدای مصالح ساختمانی مثل سیمان، ماسه، آهن آلات و موارد مشابه، کمک از طریق مشارکت مستقیم با نیت تقرب به درگاه الهی و محبت به اهل بیت (ع) در اداره اماکن مذهبی با در اختیار گذاشتن وقت، هنر و توانمندی‌های مختلف مردمی در قالب‌های مختلف با هدف خدمت به امامزادگان به عنوان خادم افتخاری است.

موسوی اضافه کرد: انجام عکاسی، طراحی، تدوین، نویسندگی یا خدمت در واحدهای انتظاماتی و بهداشتی در مراسم و مناسب‌های مختلف یا برپایی دسته‌های عزاداری و حتی انجام خدماتی مثل بنایی، رانندگی و سایر کارها و فعالیت‌ها و موارد مشابه در راه خدا از جمله این فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص‌ها و استانداردهای کشوری و استانی است و بقیه در رده‌های شهرستانی و محلی رتبه بندی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: شهرستان خدابنده ۶۲، ابهر و طارم هر کدام ۲۱، زنجان ۱۱، سلطانیه ۹، ایجرود ۶ و شهرستان ماهنشان ۲ امامزاده و بقعه متبرکه را در خود جای داده اند.

موسوی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه استان همواره با پشتوانه مردمی اداره شده اند و مردم ولایت مدار زنجان همیشه در عمران و آبادانی آنها نقش اصلی داشته اند.

وی ادامه داد: اکثر اماکن مقدس و مذهبی توسط مردم پایه ریزی، ساخته و نگهداری شده است و ادارات و نهادهای مثل اوقاف تنها وظیفه تسهیلگری و پشتیبانی اقدامات مردمی و برخی نظارت‌های لازم را برعهده دارند.