تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3807299
شناسه : 3807299
تاریخ :
توسعه و رفع محدودیت از شبکه‌های برق کشور اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: توسعه و رفع محدودیت از شبکه برق کشور را از مهمترین برنامه‌های شرکت توانیر برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۴ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به طراحی و اجرای ۱۴ مگاپروژه با هدف کاهش ناترازی برق طی اوج بار سال آینده خاطرنشان ساخت: در قالب این برنامه ۳ هزار و ۶۲۹ مگاوات نیروگاههای توسعه‌ای جدید احداث خواهد شد.
وی در تشریح این ۱۴ طرح گفت: ۶ مورد از این طرح‌ها به تولید و توسعه ظرفیت نیروگاهی، ۲ مورد مربوط به توسعه شبکه برق، ۲ طرح تأمین مالی، ۳ طرح مدیریت و بهینه‌سازی مصرف و یک طرح نیز به استفاده حداکثری از قابلیت‌های شبکه اختصاص دارد.
سخنگوی صنعت برق همچنین توسعه و رفع محدودیت از شبکه‌های برق کشور، هوشمندسازی شبکه و نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان به ویژه مشترکان خیلی پرمصرف، توسعه تبادلات برون مرزی، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق و جمع‌آوری انشعاب‌ها و مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز را از دیگر برنامه‌های تعریف شده با هدف کاهش ناترازی در اوج بار سال آینده عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از قابلیت‌های شبکه، جلب سرمایه‌گذاری در حوزه عرضه و تقاضای برق و تأمین منابع مالی لازم و پیگیری الزامات مورد نیاز از موارد مهمی است که در برنامه‌ریزی انجام شده، مورد تاکید قرار گرفته است.