تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3807274
شناسه : 3807274
تاریخ :
استقبال بیش از ۶۰۰۰ عضو هنرکارت از طرح وام خرید کالا اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام(مَ‌کارت) وابسته به صندوق اعتباری هنر روند طرح وام خرید کالا ویژه هنرمندان را تشریح کرد و از استقبال حدود شش‌هزار نفر از هنرمندان عضو هنرکارت طی ۲ هفته از این طرح خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حیدر مرادی در خصوص وام خرید کالای این شرکت توضیح داد: از ابتدای سال 1403 و هم‌زمان با آغاز به کار فروشگاه آنلاین مَ‌کارت (ویژه هنرمندان)، تلاش ما بر آن بود که روشی برای تسهیل خرید هنرمندان در این فروشگاه به‌کار بگیریم. برای این منظور، ابتدا با چندین بانک مطرح کشور وارد مذاکره شدیم اما تمامی آن‌ها سودی بین 24 تا 48 درصد برای ارائه وام درخواست می‌کردند. این میزان سود به نفع هنرمندان نبود و هدف ما ایجاد کمترین هزینه برای آن‌ها بود. همچنین بررسی برخی پلتفرم‌های ارائه‌دهنده وام خرید کالا یا امکان خرید اقساطی نیز نشان داد که شرایط به سود مصرف‌کنندگان، به‌ویژه هنرمندان گرامی، نیست. علیرغم ادعای ارائه وام بدون سود، در سطوح بالای وام (60 و 120 میلیون تومان) سود بالایی از مخاطب دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، پس از بررسی تمامی گزینه‌های موجود، به‌طور مستقیم با تولیدکنندگان کالاهای ضروری و ارائه‌دهندگان خدمات وارد مذاکره شدیم و در نهایت، برای ارائه تسهیلات ویژه بازپرداخت کالاهای خریداری‌شده، به توافق رسیدیم.

مدیرعامل شرکت م‌َکارت با اشاره به اینکه وام خرید کالای مَ‌کارت کاملاً بدون سود، ضامن و کارمزد ارائه شده است و این وجه تمایز اصلی آن با طرح‌های مشابه است، افزود: پس از چندین ماه مذاکره با تعدادی از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای مختلف، موفق شدیم بیش از 500 کالای متنوع از جمله یخچال، فریزر، تلویزیون، موبایل، لپ‌تاپ، مبلمان، فرش و... را با اقساط 10 ماهه، بدون سود، کارمزد و ضامن به هنرمندان عزیز ارائه کنیم.

مرادی تأکید کرد: در این طرح، تمامی مراحل از جمله اعتبارسنجی و احراز هویت به‌صورت کاملاً آنلاین و رایگان انجام شد؛ درحالی که فرآیند اعتبارسنجی در سایر پلتفرم‌ها معمولاً مشمول هزینه است. همچنین مبلغ وام صرفاً به کیف پول متقاضیان در فروشگاه آنلاین مَ‌کارت واریز می‌شد و آن‌ها می‌توانستند کالاهای مورد نظر خود را از این فروشگاه خریداری کنند.

مرادی افزود: ارسال کالا به سراسر کشور، امکان خرید محصولات برندهای معتبر تلفن همراه، لپ‌تاپ، لوازم صوتی و تصویری، سیستم‌های سرمایش و گرمایش، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، لوازم پخت و پز، فرش، مبلمان، بیمه دندانپزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دوچرخه، موتور و... از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی درباره این طرح از طریق وب‌سایت صندوق اعتباری هنر، وب‌سایت رسمی مَ‌کارت (makart.ir)، خبرگزاری‌های رسمی کشور و کانال‌های اطلاع‌رسانی مَ‌کارت در شبکه‌های اجتماعی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت)، فرآیند ثبت درخواست وام خرید کالای مَ‌کارت از روز 5 شهریور 1403 آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت و در نهایت، تا 22 شهریور تمدید شد. مبالغ وام در چهار رده 30 میلیون تومانی (با بازپرداخت هر دو ماه یک بار)، 60 میلیون تومانی (با بازپرداخت هر دو ماه یک بار)، 60 میلیون تومانی (با بازپرداخت ماهانه) و 120 میلیون تومانی (با بازپرداخت ماهانه) در نظر گرفته شد.

دریافت‌کنندگان وام تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا خرید خود را از فروشگاه آنلاین مَ‌کارت انجام داده و کالاهای خریداری‌شده را درب منزل تحویل بگیرند.

انتهای پیام/