تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807269
شناسه : 3807269
تاریخ :
بانک اطلاعاتی سالمندان در شهرستان تنگستان تشکیل شود اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: بانک اطلاعاتی سالمندان در شهرستان تنگستان تشکیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر دوشنبه در نشست سالمندان شهرستان تنگستان عنوان کرد: با توجه به اهمیت کار گروه اجتماعی و فرهنگی که ۳۰ وظیفه ذیل این کار گروه بوده و موضوع و مسائل متفاوت در حوزه‌های مختلف شامل می‌شود، هر دستگاه اجرایی به فراخور وظایف خود باید تشکیل جلسه داده و مسائل و مشکلات موجود را بررسی و چاره اندیشی کند.

فرماندار تنگستان با اشاره به هفته سالمندان و اهمیت شورا افزود: سالمندان سرمایه‌های اجتماعی و ولی نعمتان ما هستند و رسیدن به سالمندی توفیقی است که باید ضمن ارج نهادن به این سرمایه‌های اجتماعی که انبوهی از تجربه هستند برای رفاه و آسایش و حل مشکلات این دست از عزیزان باید برنامه ریزی های مدونی انجام داده شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه نیاز است بانک اطلاعاتی سالمندان در شهرستان تشکیل شود، اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای دارویی، رفاهی، خدماتی و ورزشی به سالمند و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم و سمن در این زمینه مورد تاکید است.

وی از بهزیستی تنگستان خواست تدوین برنامه‌های مرتبط با سالمندان که ضمانت اجرایی داشته باشد با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار بدهند.

لطفی خاطرنشان کرد: جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال تنگستان ۸ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد هزار و ۳۴۸ نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان است.